نمایش خوشنویسی قرآنی در «هنر آسمانی» یونان
کد خبر: 3656156
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

نمایش خوشنویسی قرآنی در «هنر آسمانی» یونان

گروه بین‌الملل: نمایشگاه «هنر آسمانی» شامل خوشنویسی قرآنی و تذهیب ایرانی ـ اسلامی به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در آتن، برگزار می‌شود.

خوشنویسی قرآنی در «هنر آسمانی» یونانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ علی‌محمد حلمی، رایزن فرهنگی ایران در یونان، اول آبان ضمن حضور در کتابخانه ملی یونان با فیلیپوس چیبوقلو، رئیس این کتابخانه دیدار و در خصوص همکاری‌های دو جانبه، گفت‌وگو كرد.
 
در این دیدار كه خانم کاکوس، رئیس بخش کتاب‌های خطی و خانم مینا مورایتو، رئیس موزه بناکی نیز، حضور داشتند، درباره همکاری‌های سه جانبه برای برپایی نمایشگاه «هنر آسمانی» شامل خوشنویسی قرآنی و تذهیب ایرانی ـ اسلامی، تبادل نظر شد.
 
همچنین درباره فهرست‌برداری از کتاب‌های خطی فارسی و اسلامی و تهیه شناسنامه تخصصی از این کتاب‌ها و نیز، ترمیم آنها و برپایی کارگاه تخصصی و همکاری‌های کارشناسی بین کتابخانه ملی ایران و یونان بحث و گفت‌وگو شد كه طرف یونانی از همکاری‌های دو جانبه بین کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی یونان استقبال كرد.
 
بنابر اعلام این خبر، نمایشگاه «هنر آسمانی» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در یونان و با مشارکت و همکاری موزه اسلامی بناکی و نیز کتابخانه ملی یونان در آتن، برپا می‌شود.
 
در حاشیه برپایی این نمایشگاه، كارگاه هنری با حضور دو تن از هنرمندان کشورمان برگزار و بیش از 35 اثر هنری به نمایش گذاشته می‌شود/.

captcha