پیش‌نیاز شهادت و نثار جان خود در راه اسلام «از خودگذشتگی» است
کد خبر: 3656189
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

پیش‌نیاز شهادت و نثار جان خود در راه اسلام «از خودگذشتگی» است

گروه سیاسی: مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج گفت: پیش نیاز شهادت و نثار جان خود در راه اسلام «از خودگذشتگی» است و باید از خود گذشته بود تا بتوان به بالاترین مرحله آن که شهادت است، دست پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، مراسم بدرقه اولین کاروان اعزامی دانش‌آموزان دختر به مناطق عملیاتی و مشهد شهدای گمنام غرب کشور با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سنندج، مدیر آموزش و پرورش ناحیه، مسئول بسیج دانش آموزی و مدیران و دانش آموزان در سالن شهدای گمنام بسیج سپاه سنندج برگزار شد.

در این مراسم محمدسعید کنعانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج با اشاره به اینکه روش‌های تدریس شامل روش مستقیم، غیر مستقیم، تعاملی و کاوش گری می باشد؛ افزود: گردش علمی یکی از روش‌های الگوی کاوش گری است و اردوهای دانش آموزی ابزاری برای اجرای این نوع روش تدریس است.

وی اعلام کرد: یکی ار اهداف مهم برپایی این اردوها آشنایی دانش‌آموزان با مجاهدت‌ها و رشادت های رزمندگان دفاع مقدس در طول هشت سال جنگ تحمیلی و پاسخ به سوالات خود در این زمینه است که با حضور در مناطق عملیاتی و بازدید از آن می‌توانند به صورت عینی به جواب‌های خود دست پیدا کنند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج بیان کرد: پیش نیاز شهادت و نثار جان خود در راه اسلام از خودگذشتگی است و باید از خود گذشته بود تا بتوان به بالاترین مرحله آن که شهادت است، دست پیدا کرد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: دانش‌آموزان باید بتوانند از این سفر معنوی دستاورد های خوبی را به دست آورده و به سلامت به آغوش خانواده‌های خود مراجعت کنند.

کنعانی یادآور شد: در این مرحله از اعزام 200 نفر از دانش‌آموزان مدارس دخترانه عصمت حسن‌آباد و اسرا به همراه 30 نفر عوامل اجرایی اردو به مشهد شهدای گمنام شهرستان بانه اعزام شدند.

captcha