«سه ساله‌های حسینی» میهمان آستان حضرت عبدالعظیم(ع)
کد خبر: 3656231
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷

«سه ساله‌های حسینی» میهمان آستان حضرت عبدالعظیم(ع)

گروه جامعه: آستان حضرت عبدالعظیم(ع) فردا سوم آبان‌ماه، میزبان مراسم سه ساله‌های حسینی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) همایش سه ساله‌های حسینی در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با حضور نوگلان قرآنی مرکز آموزش قرآن کریم برگزار می‌شود.

حجت‌الله میرزایی، مدیر مرکز آموزش قرآن، در این رابطه گفت: این مراسم که هر ساله همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) برگزار می‌شود و تعداد زیادی از بانوان به‌ همراه فرزندان خردسال خود شرکت کرده و به عزاداری می‌پردازند؛ دختران خردسال نیز با پوشش چادر و هم‌نوا با دختر سه ساله امام حسین(ع) اشک ماتم می‌ریزند.

این مراسم سوم آبان‌ماه، از ساعت 14:30با حضور فرزندان شهدای مدافع حرم و دسته عزاداری از سمت میدان شهرری به طرف حرم حضرت عبدالعظیم(ع) آغاز می‌شود و کودکان شرکت کننده در این مراسم که پرچم‌های «یا سیدتنا رقیه» را به اهتزار درآورده‌اند و سربندهای یا رقیه(س)، یا حسین(ع) و یا فاطمه الزهرا(س) به پیشانی بسته‌اند به سمت صحن اصلی آستان مقدس عزاداری می‌کنند.

وی اظهار کرد: در این تجمع عظیم شرکت کنندگان با تشییع نمادین تابوت حضرت رقیه(س) وارد صحن اصلی حرم می‌شوند و ساعت ١٦ مراسم عزاداری با اجرای علی جباری، تلاوت آیاتی از قرآن كریم توسط داود سروری و مداحی مجتبى باقری برگزار می‌شود.

captcha