علی سرافراز یزدی، دار فانی را وداع گفت
کد خبر: 3656239
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲

علی سرافراز یزدی، دار فانی را وداع گفت

گروه سیاست و اقتصاد: علی سرافراز یزدی، استاد پیشکسوت گروه شیمی دانشگاه فردوسی مشهد و نماینده اسبق مشهد در مجلس شورای اسلامی، دارفانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ایسنا نوشت: دکتر علی سرافراز یزدی، استاد پیشکسوت گروه شیمی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد، از روسای پیشین این دانشگاه و نماینده اسبق مشهد در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در شامگاه یکم آبان ماه دار فانی را وداع گفت.
زمان مراسم ترحیم و گرامیداشت این استاد بزرگوار جهت اطلاع عموم دانشگاهیان اعلام خواهد شد.
دکتر علی سرافراز یزدی در سال 1329 در مشهد چشم به جهان گشود، خانواده ایشان از نظر مادی متوسط و مذهبی بودند.
دوره ابتدایی و متوسطه را در مشهد به اتمام رساند و پس از کسب مدرک لیسانس شیمی از دانشگاه فردوسی جهت ادامه تحصیل در سال 1354 به دانشگاه بیرمنگام انگلیس رفت و سرانجام در سال 1359 موفق به کسب مدرک دکتری شده و در بهمن ماه همان سال به ایران بازگشت و اولین مسئولیت ریاست دانشگاه ارومیه از 1360 تا 1368 بود.
پس از 8 سال کار در دانشگاه ارومیه فرصت مطالعاتی به آمریکا داشتند و مدت یکسال به دانشگاه امهرست در ایالت ماساچوست آمریکا سفر کرد؛ پس از بازگشت مجدد به ایران از سال 1374 به دانشگاه مشهد منتقل شد و در سال 1374 به درجه دانشیاری و در سال 1381 به درجه استادیاری نائل شد.
دکتر سرافراز یزدی فرصت مطالعاتی دوم خود را در سال 1378 به آمریکا و کانادا سفر کرد و در دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا، مینسوتا و ایلینوی به تحقیق و تدریس پرداخت.
وی در کنار فعالیت‌های علمی به کارهای فرهنگی و مذهبی از جمله برگزاری جلسات قرآن، دعای کمیل و نماز جمعه می‌پرداخت و به اعتقاد ایشان همین فعالیت‌ها باعث برقراری ارتباطات گسترده با دانشجویان بومی و به ویژه مقیم فراهم کرد.
مسئولیت های وی: رییس دانشگاه ارومیه از سال 1360 تا 1368، مسئول دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد از سال 70 تا 74  و از  سال 1375 به عنوان معاون آموزشی این دانشگاه منصوب شد و از سال 1375 تا 1377 به عنوان رئیس دانشگاه فردوسی مشغول به کار بود؛ در سال 1383 با انتخاب مردم مشهد و کلات به عنوان نماینده مجلس در مشهد انتخاب شد.
captcha