گروه‌های سیاسی به‌دنبال بهبود معیشت مردم و تقویت نظام باشند
کد خبر: 3656247
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

گروه‌های سیاسی به‌دنبال بهبود معیشت مردم و تقویت نظام باشند

گروه سیاست و اقتصاد: یک پیشکسوت سیاسی و فرهنگی گفت: زمانی که پای منافع ملی و توسعه کشور در میان باشد، گروه‌های مختلف سیاسی علی‌رغم اختلاف نظر با یکدیگر باید برای توسعه، بهبود معیشت مردم و تقویت نظام همسویی در پیش گرفته و تلاش کنند.

سیدعلی نکویی، رئیس هیئت مدیره کانون نشر فرهنگ اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان اظهار کرد: اگرچه اختلاف نظر میان احزاب و گروه‌های سیاسی امری طبیعی قلمداد می‌شود، ولی چگونگی برخورد با اختلافات، تحمل نقطه نظرات مخالف و چگونگی تعامل احزاب و گروه‌ها با یکدیگر نیز مهم است و باید مدنظر قرار گیرد.
وی با تأکید بر ضرورت وجود اختلاف نظر در جامعه افزود: احزاب و گروه‌های سیاسی به هنگام اختلاف نظر باید از اتهام‌زنی به یکدیگر بپرهیزند و بیاموزند که چگونه اختلافاتشان را هم‌جهت کرده و با یکدیگر بحث و گفت‌وگو و تعامل داشته باشند. 
نکویی با بیان اینکه مهمترین راهکار برای به حداقل رساندن اختلافات سیاسی، بحث و گفت‌وگو است، تصریح کرد: قبل از گفت‌و‌گو باید توانایی پذیرش و وجود اختلاف نظر را در خود تقویت کنیم؛ گاهی برخی از افراد بر عقیده خود پافشاری می‌کنند و غیر آن را نمی‌پذیرند که این امری ناشایست است.
این پیشکسوت سیاسی و فرهنگی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های کاهش تنش و اختلاف میان گروه‌های سیاسی مختلف، دقت در نوع روابط میان احزاب در کشورهای دیگر است که این مسائل را میان خود حل‌وفصل کرده‌اند و تعاملات آنها با یکدیگر در عین اختلاف نظر، تعاملات اخلاقی است. ما نیز باید در این خصوص آموزش دیده و به تمرین و کسب تجربه بپردازیم تا با گذشت زمان شاهد شرایط بهتری باشیم.
وی ادامه داد: اگر اختلافات سیاسی فعالیت‌ها را خنثی کرده و بر آنها تاثیرگذار باشد، توان لازم برای توسعه کشور کاهش می‌یابد؛ در صورتی که وقتی پای منافع ملی و توسعه کشور در میان باشد، گروه‌های مختلف علی‌رغم اختلاف نظر با یکدیگر باید برای توسعه، بهبود معیشت مردم و تقویت نظام همسویی اختیار کنند.
نکویی بیان کرد: احزابی که آموزش دیده و از تجربیات بیشتری برخوردار هستند، انتظار می‌رود که بیشتر به اخلاق پایبند باشند؛ در عوض احزاب خلق‌الساعه یا مجموعه‌های کوچکی که با یکدیگر تشکیل حزب داده‌اند، ضمن اینکه آموزشی ندیده و تربیت نیرو نیز ندارند، مرتکب خطاهای زیادی می‌شوند.
وی افزود: اگر احزاب به طور منطقی ارتباطات خود را حفظ کنند، به تربیت نیرو بپردازند و آموزش‌های سیاسی و اخلاقی لازم را بگذرانند، طبیعتا اعضای آنها پایبندی بیشتری به مسائل اخلاقی دارند.
captcha