خانه قرآن محبین اهل بیت(ع) ولاشجرد تویسرکان، از کمبود بودجه و اعتبارات رنج می‌برد
کد خبر: 3656272
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

خانه قرآن محبین اهل بیت(ع) ولاشجرد تویسرکان، از کمبود بودجه و اعتبارات رنج می‌برد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول خانه قرآن محبین اهل بیت(ع) روستای ولاشجرد عنوان کرد: این مجموعه قرآنی با وجود مخاطبان بسیار، از کمبود بودجه و اعتبارات رنج می‌برد، نبود مکانی مستقل جهت انجام فعالیت‌های قرآنی نیز از دیگر کمبود‌های خانه قرآنی محبین اهل بیت(ع) است.

طیبه فریدونی، مسئول خانه قرآن محبین اهل بیت(ع) روستای ولاشجرد و نخبه قرآن تویسرکانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: این مجموعه فعالیت‌های خود را از سال ۸۹ آغاز نموده است.
وی با بیان اینکه مخاطبان برنامه‌های خانه قرآن محبین، 9 تا 70 سال هستند افزود: حفظ، مفاهیم، روخوانی، روان‌خوانی، مداحی، تجوید و تفسیر دوره‌هایی است که برای مخاطبان 9 تا 70 سال در این خانه قرآن در طول سال برگزار می‌شود.
فریدونی با اشاره به راه اندازی کانون اخلاص خانه قرآن محبین اهل بیت(ع) اضافه کرد: این کانون فعالیت‌هایی با محوریت قرآن و عترت انجام می‌دهد، خوشبختانه برنامه‌های قرآنی این مجموعه علاوه بر روستای ولاشجرد سه روستای دیگر را نیز پوشش می‌دهد و در حال حاضر بالغ بر 200 قرآن آموز دارد.
مسئول خانه قرآن محبین اهل بیت(ع) ادامه داد: سعی بر آن است تا با دعوت از  متربیان و مربیان پرورشی مدارس تویسرکان جهت شرکت در برنامه‌های خانه قرآن محبین و کانون اخلاص، پایگاه‌های فرهنگی منسجمی در مدارس تشکیل گردد.
وی گفت: استفاده از نخبه‌های قرآنی و مداحان اهل بیت(ع) جهت حضور در مدارس 4 روستای قلعه نو، شهناباد،مراد آباد و ولاشجرد برای محکم تر شدن این پیوند کمک شایانی خواهد کرد.
این نخبه قرآنی اشاره‌ای به برنامه‌های ماه محرم داشت و ادامه داد: این مجموعه، 12 محرم همزمان با ورود اسرا به کوفه، برنامه رهروان زینبیه با تبیین خطبه حضرت زینب(س) در شهر کوفه همراه با مداحی و زیارت عاشورا برگزار کرد.
وی ابراز کرد: این مجموعه قرآنی با وجود مخاطبان بسیار، از کمبود بودجه و اعتبارات رنج می‌برد، نبود مکانی مستقل جهت انجام فعالیت‌های قرآنی نیز از دیگر کمبود‌های خانه قرآنی محبین اهل بیت(ع) است که به ناچار کلاس‌های خود را در امامزاده علی اصغر(ع) ولاشجرد و کانون سائلین حضرت زهرا(ع) و ثامن الحجج قلعه نو برگزار می‌کند.

captcha