نقش مساجد در جامعه مغفول است/ رفع مشکلات ۴۵۰۰ روستا در کشور
کد خبر: 3656274
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲

نقش مساجد در جامعه مغفول است/ رفع مشکلات ۴۵۰۰ روستا در کشور

گروه جامعه: رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با اشاره به اینکه امروز از نقش مهم مساجد در جامعه غفلت شده است افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده از 4500 روستایی که هدف گیری کردیم مشکل 2300 روستا را کاملا حل کردیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره)، صبح امروز سه شنبه، دوم آبان در مراسم افتتاح ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی این ستاد با اشاره به نقش مهم مساجد در جامعه اظهار کرد: متاسفانه امروز نسبت به نقش مساجد در جامعه و عملکرد آن غفلت کرده‌ایم و اکنون نیز از این فرصت در بحران‌های کنونی می‌توانیم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه از مساجد ما به نحو احسن استفاده نمی‌شود در حالی که انقلاب مدیون مساجد است و مساجد مقر فرماندهی برای پوشش فعالیت‌های قبل انقلاب بودند و در جنگ نیز مساجد مقر فرماندهی جنگ بودند.

مخبر با اشاره به تفاوت جمهوری اسلامی ایران با سایر جمهوری‌های دنیا اظهار کرد: تفاوت ما وجود ولایت فقیه است و در حکومت علوی اشرافی‌گری جای ندارد و نمی‌شود در یک طرف اشرافی‌گری و در طرف دیگر کارتون‌خوابی باشد و این موارد است که رهبر معظم انقلاب را آزار می‌دهد.

وی افزود: در جمهوری اسلامی ایران منابع و امکانات بسیاری وجود دارد که با وجود این منابع نباید شاهد این اشرافی‌گری و فرد در کشور باشیم افزود در این کشور ابداع ایجاب می‌کند که فقیر و بیکار وجود نداشته باشد چرا که فقر و بیکاری ضد عدالت است و لذا برای تحقق این مسئله یک عزم ملی لازم است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به فعالیت های این ستاد، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام بیش از 400 هزار فرصت شغلی را در کشور ایجاد کرده و این کار را ادامه خواهیم داد.

مخبر ادامه داد: از 4500 روستایی که هدف گیری کردیم مشکل 2300 روستا را کاملا حل کردیم و 1000 مورد نیز 75 درصد مشکلاتشان حل شده و تا شهریور آینده می توانیم بگوییم در این 4500 روستا مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه یک سیستم هوشمند در ستاد اجرایی کار می‌کند، گفت: در مسئله دارو کارهایی که می‌شود هم در کاهش واردات و هم در تامین داروی بیماری‌های خاص نقش دارد و برای مثال در حوزه سرطان رحم و تامین آمپولی برای رفع اثر سکته کار می‌کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در پایان تاکید کرد: وسعت کار آن قدر در 31 استان کشور زیاد شده که هر هفته می توانیم جلسات این چنینی برگزار کرده و پروژه افتتاح کنیم.
captcha