فعالیت‌های فرهنگی نیاز به توجه و نگرش تحول‌گرا دارند
کد خبر: 3656276
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

فعالیت‌های فرهنگی نیاز به توجه و نگرش تحول‌گرا دارند

گروه اجتماعی: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی نیاز به توجه و نگرش تحول‌گرا دارند، گفت: با توجه به ویژگی‌های خاص آذربایجان، می‌توانیم این توجه را به مشارکت اجتماعی و جریان تأثیرگذار فرهنگی تبدیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، رحیم شهرتی فر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز در آیین گشایش نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز بر لزوم اهتمام جدی مسئولان برای ترویج کتاب خوانی تاکید کرد و گفت: اگر مردم کتاب نخوانند به فقر فرهنگی دچار می شویم.  
وی با بیان اینکه مردم آذربایجان نزدیک به دو قرن است که با کتاب و کتاب خوانی سرکار دارند، اظهار کرد: با توجه به اینکه صنعت چاپ با تاخیر به کشور وارد شد، این صنعت برای نخستین بار در شهر اولین ها در سال ۱۸۱۷ افتتاح شد و امروز افتتاح نمایشگاه کتاب را در تقارن با ۲۰۰ سالگی صنعت چاپ به فال نیک می گیریم.  
وی با اشاره به اینکه در طول سالیان گذشته، آذربایجان نقش زیادی در تولید کتاب و فرآورده‌های فکری و فرهنگی داشته است، افزود: کتاب و مطبوعات از زمان انقلاب مشروطه تا انقلاب شکوهمند اسلامی همواره در سبد هزینه های مردم آذربایجان بوده است.  
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه امروزه دنیای الکترونیکی و مجازی، اوقات فراغت جوانان را تسخیر کرده است، افزود: علی رغم دگرگونی ها، هنوز نشر کاغذ جذابیت خود را حفظ کرده است و امروز شاهد استقبال و بازدید قابل توجه شهروندان از نمایشگاه های کتاب هستیم.  
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های فرهنگی نیاز به توجه و نگرش تحول گرا دارند، گفت: با توجه به ویژگی‌های خاص آذربایجان، می‌توانیم این توجه را به مشارکت اجتماعی و جریان تاثیر گذار فرهنگی تبدیل کنیم چرا که مردم آذربایجان از گذشته دارای پیشینه ی درخشان در کتاب و کتابخوانی بوده اند.  
شهرتی فر با اشاره به اینکه امروزه سرانه مطالعه کشور با فرهنگ ایمانی و اسلامی ما تناسب ندارد، اظهار کرد: تمامی مسئولان به این شرایط هشدار پی برده اند و نیازمند اراده ملی و فراگیر در این زمینه هستیم تا ترویج کتاب خوانی از مقاطع پیش دبستانی تا بزرگسالی را افزایش دهیم چرا که در آینده سرانه مطالعه کتاب نخواهیم داشت و دچار فقر فرهنگی می شویم.
captcha