خدمات مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی در راستای تحکیم بنیان خانواده است
کد خبر: 3656282
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
نظامدوست:

خدمات مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی در راستای تحکیم بنیان خانواده است

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: با توجه به نرخ پایین زاد و ولد در استان و اینکه استان مرکزی در حال پیر شدن است مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی نقش مهمی در رفع مشکلات ناباروری، افزایش جمعیت و به‌ویژه تحکیم بنیان خانواده دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سيدجعفر نظامدوست، رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی، در نشست خبری که عصر روز گذشته، یکم آبان‌ماه با حضور مديرعامل شركت فناوری بن ياخته‌های رويان و به میزبانی بيمارستان قدس برگزار شد، گفت: جهاد دانشگاهی استان مركزی به عنوان نهادی انقلابی و پیشقدم در اهداف انقلاب اسلامی جزو اولين نهادهايی است كه دفتر و بانك خون بند ناف را راه‌اندازی کرد.
نظامدوست با اشاره به خدمات بانک خون بندناف ادامه داد: در سال 89 نیز عملیات اجرایی مركز فوق تخصصی درمان ناباروری آغاز و این مرکز در سال 93 به بهره‌برداری رسید با توجه به نرخ پایین زاد و ولد در استان و اینکه استان مرکزی در حال پیر شدن است این مرکز نقش مهمی در رفع مشکلات ناباروری، افزایش جمعیت و به ویژه تحکیم بنیان خانواده دارد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی ادامه داد: متأسفانه آمار ناباروری به دلایل متعدد در استان مركزی در مقايسه با ميانگين كشوری بالاست که خدمات مرکز درمان ناباروری در کاهش این آمار  بسیار اثرگذار است.
نظامدوست در پایان گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی به دنبال راه‌اندازی مركز درمانی تحقیقاتی سلول درمانی در مركز استان است تا هم مسير درمان تسهيل شود و هم اینکه در زمینه پزشکی شاهد تحقيقات نو با همکاری سایر نهادهای متولی باشیم.
captcha