ایکنا «صداقت رسانه‌ای» را در نمایشگاه مطبوعات بررسی می‌کند
کد خبر: 3656287
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

ایکنا «صداقت رسانه‌ای» را در نمایشگاه مطبوعات بررسی می‌کند

گروه جامعه: کارگاه صداقت رسانه‌ای، هشتم آبان‌ماه، در محل غرفه ایکنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از پنجم تا ۱۲ آبان‌ماه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) پذیرای علاقه‌مندان است.

خبرگزاری ایکنا نیز با حضور در این دوره از نمایشگاه مطبوعات اقدام به برگزاری نشست‌ها‌ و کارگاه‌های متعدد‌ با حضور کارشناسان و اساتید حوزه و دانشگاه در حوزه‌های مختلف کرده است.  

از جمله این برنامه‌ها برپایی کارگاه «صداقت رسانه‌ای» طی هشتم آبان‌ماه، از ساعت 13:30 تا 15 در محل غرفه ایکنا به نشانی مصلی امام خمینی(ره)، شبستان، راهروی اصلی، بخش دین و اندیشه، غرفه 163 برگزار می‌شود.

صداقت رسانه‌ای، اصلی اساسی محسوب می‌شود که سند ضرورت آن در آیات و روایات نیز وجود دارد به نحوی که خداوند در سوره مبارکه مائده، آیه 27 به پیامبر اکرم(ص) امر می‌کند که داستان و اخبار فرزندان آدم(ع) را به حق بازگو کن.

رسانه‌ها بعضا با انکار حقیقت و تکذیب واقعیت، تهمت‌های سیاسی و اخلاقی، تحریف و سیاه نمایی، کوچک نشان داد نیازهای واقعی جامعه و بزرگ نشان دادن خواسته‌های حزبی، تحلیل‌های جانب دارانه از رسالت اصلی خود دور می‌شوند و نمی‌توانند موجب انسجام و اتحاد جامعه شوند.

رسانه‌ای که مطالب پراکنده و بدون تحقیق را منتشر می‌کند و با هرزنویسی و دخیل کردن حب و بغض شخصی اقدام به انتشار مطلب می‌کند نمی‌تواند کارکرد رسانه‌ای خود را به نفع مردم و جامعه به نمایش گذارد چرا که دنبال کردن منافع حزبی و تعصبات سیاسی و پیگیری اهداف سوء و غیرالهی به نفع جامعه نیست و پیامدهای مثبتی ندارد.

خبرگزاری ایکنا با برپایی این نشست به بررسی مختصات، ساز و کارها و خروجی‌های صداقت رسانه‌ای و میزان آراستگی رسانه‌های کنونی به این مؤلفه با حضور «بهزاد تیمورپور» رئیس فرهنگسرای رسانه و «محمود نیک خواه» استاد دانشگاه می‌پردازد.
captcha