نام‌نویسی 1586 نفر در بزرگترین مسابقه قرآنی قطر
کد خبر: 3656302
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵

نام‌نویسی 1586 نفر در بزرگترین مسابقه قرآنی قطر

گروه بین‌الملل: کمیته برگزارکننده بزرگ‌ترین مسابقه قرآنی قطر با عنوان «جایزه شیخ جاسم بن محمد بن ثانی»، از نام‌نویسی 1586 متسابق در دو بخش آقایان و بانوان برای مشارکت در بیست‌وچهارمین دوره این رویداد بزرگ قرآنی خبر داد.

نام‌نویسی 1586 نفر در بزرگترین مسابقه قرآنی قطر
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه قطری العرب؛ مسابقات قرآن «شیخ جاسم»، بزرگترین رویداد قرآنی کشور قطر است که به همت وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور برگزار می‌شود و تقویت فرهنگ حفظ و تلاوت قرآن، تدبر در آیات کلام وحی و خدمت به اهل قرآن از اهداف برگزاری این رقابت‌ها عنوان شده است.

در فرصت دو هفته‌ای نام‌نویسی علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد قرآنی  قطر، 1586 متسابق در دو بخش آقایان و بانوان نام‌نویسی کردند که بخشی از شرکت‌کنندگان از ملیت‌های خارجی مقیم قطر است.

مرحله نخست این دوره از مسابقات در بخش بانوان خارجی مقیم از 4 آذرماه و در بخش آقایان از 5 آذرماه آغاز خواهد شد.

همچنین، مرحله نخست بیست‌وچهارمین دوره مسابقات ملی قرآن «شیخ جاسم» ویژه بانوان و آقایان قطری 11 تا 14 برگزار می‌شود.

ارزیابی نفرات برتر مرحله نخست در بخش بانوان(شهروندان و ملیت‌های مقیم قطر) 15 آذر و در بخش آقایان 15 و16 آذرماه خواهد بود. 

همچنین بنابر اعلام کمیته برگزارکننده مسابقات، مرحله نهایی این مسابقه بزرگ قرآنی روز شنبه 18 آذرماه در بخش بانوان و یکشنبه 19 آذرماه در بخش آقایان برگزار می‌شود.

جایزه تدارک دیده‌شده برای نفرات برتر این دوره از مسابقات یک میلیون و 100 هزار یال قطری است که به نفرات برتر رشته‌‌های مختلف این مسابقه اعطا خواهد شد. همچنین، جوایز نقدی و غیرنقدی برای شرکت‌کنندگان مرحله دوم که نتوانستند به مرحله نهایی این رقابت‌ها راه یابند، در نظر گرفته ‌شده‌است.

این مسابقه قرآنی با عنوان «جایزه شیخ جاسم بن محمد بن ثانی» بیش از دو دهه است که در کشور قطر برگزار می‌شود/.

captcha