دانشمندانی از 20 کشور جهان در کنگره فلسفی بلاروس
کد خبر: 3656312
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

دانشمندانی از 20 کشور جهان در کنگره فلسفی بلاروس

نخستین کنگره فلسفی «فلسفه ملی در دنیای جهانی سازی‌شده» سوم و چهارم آبان‌ماه با حضور دانشمندانی از 20 کشور جهان در بلاروس برگزار می‌شود.

دانشمندانی از 20 کشور جهان در کنگره فلسفی بلاروسبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در بلاروس، این کنگره یکی از مهمترین همایش های امسال (سال علم و دانش) در بلاروس و بزرگ‌ترین واقعه در تاریخ این کشور در حوزه فلسفه، علوم انسانی و اجتماعی خواهد بود.
به گفته آناتولی لازارویچ، رئیس انستیتو فلسفه آکادمی ملی علوم بلاروس، در میان میهمانان این برنامه، مدیران سازمان های علمی و بنیادهای بین المللی و همچنین رهبران مکتب های فلسفی بلاروسی و خارجی حضور خواهند داشت.
در ابتدا این کنگره به عنوان یک واقعه در سطح ملی در نظر گرفته شده بود، اما بعد مشخص شد که علاقه بسیاری در سطح بین الملل نسبت به آن مشخص شده است. در این همایش حدود 500 کارشناس علوم فلسفی از 20 کشور شرکت خواهند کرد.
آن ها درباره تمام طیف مسائل مربوط به برنامه های تحقیقاتی، آموزشی و اجتماعی - عملی روز در حوزه علوم فلسفی به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.
وادیم گیگین، رئیس دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی دانشگاه دولتی بلاروس نیز اظهار کرد: این کنگره فلسفی، یک واقعه کاملا منحصر به فرد برای کشور ماست و شامل کنفرانس، میزگرد و سخنرانی است.
طی این برنامه، مرکز تحقیقاتی فلسفی فرهنگی بلاروسی- چینی وابسته به آکادمی علوم ملی بلاروس افتتاح خواهد شد. این مرکز طبق تفاهمنامه میان انستیتوی فلسفه این آکادمی و دانشگاه تربیت مدرس لینانسکی (چین) تاسیس شده است.

captcha