ایجاد موتورهای جستجوگر بومی از نیازهای اساسی در حوزه رسانه‌ای کشور است
کد خبر: 3656324
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۰

ایجاد موتورهای جستجوگر بومی از نیازهای اساسی در حوزه رسانه‌ای کشور است

گروه اجتماعی: کارشناس رسانه تبلیغات اسلامی کردستان گفت: ایجاد موتورهای جستجوگر بومی از جمله نیازهای اساسی در حوزه رسانه‌ای کشور است که از خروج دیتا از کشور جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، آرمان داوودی، کارشناس رسانه تبلیغات اسلامی کردستان امروز، دوم آبان‌ماه در کمیته تخصصی آسیب‌های اجتماعی با موضوع فضای مجازی در سالن کنفرانس اداره ورزش و جوانان استان کردستان برگزار شد، به ضرورت اجرایی شدن طرح راه اندازی شبکه های اطلاعاتی اظهار کرد: ایجاد موتورهای جستجوگر بومی از جمله نیازهای اساسی در حوزه رسانه‌ای کشور است که از خروج دیتا از کشور جلوگیری می‌کند.

وی افزود: اینترنت کودکان، حساب های کاربری ویژه نوجوانان، نت ورکینگ مدارس، راه‌اندازی پیام‌رسان‌های بومی، حمایت از آنها، طراحی بازی‌های رایانه‌ای داخلی و غیره از جمله اقدامات بنیادین و اساسی در این راهبرد است.

کارشناس رسانه اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های ارتقای سطح سواد رسانه‌ای، نشست‌های تخصصی ویژه والدین و اولیای کودکان، برگزاری همایش‌های استانی، برگزاری گفتمان‌های دانش‌آموزی و دانشجویی با موضوع آسیب‌ها و فرصت‌های مجازی، وضع قوانین سختگیرانه برای مقابله با جرائم رایانه‌ای و اینترنتی و غیره از جمله اقدامات مهم در این بخش است.

وی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی بنابر رسالت ذاتی خود بعنوان یکی از متولیان حوزه فرهنگ جامعه در این بخش ها به طور جدی وارد شده است و گام های شایانی را نیز برداشته است.

داوودی یادآور شد: راه‌اندازی سایت تبیان، برگزاری دوره‌های آموزشی، کارگاه‌های ارتقای سطح سواد رسانه‌ای و گفتمان‌های دانشجویی و دانش‌آموزی و غیره از جمله این اقدامات است.

captcha