مسابقات قرآنی مدهامتان می تواند جریان قرآن را در جامعه قوی تر کند
کد خبر: 3656327
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸

مسابقات قرآنی مدهامتان می تواند جریان قرآن را در جامعه قوی تر کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اظهار داشت: مسابقات مدهامتان در حوزه قرآنی می تواند جریان قرآن را در جامعه ما قوی تر و جامعه ای را ترسیم کند که هدفش رسیدن اهداف متعالی قرآن و اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با بین این مطلب گفت: دوازدهمین جشنواره بزرگ قرآنی مدهامتان امسال با شرکت 210 نفر از اعضای کانون های مساجد استان در دو بخش خواهران و برادران برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در رشته اذان، قرائت، ترتیل، حفظ 20 جزء و حفظ کل برگزار می شود و داوران آن از اساتید مطرح و برجسته استان و کشور هستند، اضافه کرد: برگزیدگان به مسابقات کشوری به میزبانی مشهدمقدس اعزام می شوند.
وی با بیان اینکه هر اتفاقی که در حوزه های قرآنی در استان خوزستان رخ دهد قابل تقدیر است، افزود: مدهامتان یک سنت بسیار حسنه و خوبی است و امسال دوازدهمین سال آن در حل برگزاری بوده و مجموعه ای از فعالان قرآنی دور هم جمع می شوند و یک رویداد قرآنی مهم را تعریف می کنند که قابل تقدیر و ستایش است.
جوروند، تصریح کرد: جامعه ما امروز هم به مباحث قرآنی و هم به مباحثی پیرامون اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیازمند است تا بتوانیم جامعه ای سالم، پویا و متعالی و برگرفته از مفاهیم قرآنی، رفتار، سنت ها، احادیث و روایات ائمه اطهار (ع) داشته باشیم.
وی عنوان کرد: مسابقات مدهامتان در حوزه قرآنی می تواند جریان قرآن را در جامعه ما قوی تر و جامعه ای را ترسیم کند که هدفش رسیدن به همان اهدافی است که خداوند در قرآن برای انسان تعیین کرده و من مطمئن هستم هم برگزارکنندگان و هم شرکت کنندگان در مسابقات مورد نظر خداوند و قران قرار خواهند گرفت.
وی در پایان از مسئول و همکاران دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان خوزستان جهت برگزاری چنین رویداد قرآنی در سطح استان تقدیر کرد.
لازم به ذکر است، دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان فردا چهارشنبه (3 آبان) از ساعت 9 صبح تا 18 در موقوفه مدنیان، حسینیه امام رضا (ع) اهواز واقع در خیابان یکم شرقی کیانپارس برگزار می شود.
captcha