توجه ویژه به استارت‌آپ‌ها و رسانه‌های اجتماعی در دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال
کد خبر: 3656329
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
ضیاء‌پرور:

توجه ویژه به استارت‌آپ‌ها و رسانه‌های اجتماعی در دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

گروه فناوری اطلاعات: معاون مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال پاویون ویژه‌ای را به رسانه‌های اجتماعی اختصاص داده‌ایم تا به صورت چرخشی در ایام نمایشگاه با مخاطبان‌شان بازدید کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حمید ضیاء‌پرور، معاون مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه نشست خبری پیرامون مسابقات جام بازی‌های رایانه‌ای خلیج فارس، با اشاره به دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجتال، اظهار کرد: این دوره از نمایشگاه از 20 تا 26 آبان ماه در مصلی تهران برگزار می‌‌شود. در این نمایشگاه تا کنون 283 شرکت و مجموعه بطور قطعی ثبت نام کرده‌اند و پیش‌بینی‌مان این است که تعداد به 500 شرکت برسد.

وی افزود: دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در فضای بیش از هفت هزار متر مربع برگزار خواهد شد که به دلیل همزمانی نمایشگاه با هفته کتاب، نمایشگاه کتاب در بخشی از شبستان را شاهد خواهیم بود.

معاون مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تلفن همراه، نشردیجیتال، بازی‌های رایانه‌ای، هنردیجیتال، دانش دیجیتال، کارگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها از جمله بخش‌های دهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال به شمار می‌رود. در این دوره 150 استارت‌آپ تولید محتوای فرهنگی با هماهنگی معاونت علم و فناوری ریاست‌جمهوری شرکت خواهند کرد.

وی بیان کرد: تفاهمی با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری منعقد کرده‌ایم مبنی براینکه تا پایان سال شتاب‌دهنده‌های فرهنگی دیجیتال را راه‌اندازی کنیم. 10 تا 15 استارت‌آپ‌ها را برنامه‌ریزی کرده‌ایم. زنجان میزبان اولین شتاب‌دهنده در مهرماه بود. همچنین دومین شتاب‌دهنده در خراسان رضوی در مشهد راه‌اندازی خواهد شد و پنج شتاب‌دهنده دیگر در حال برنامه‌ریزی هستیم.

ضیاء‌پرور اظهار کرد: در این دوره از نمایشگاه 80 کارگاه ثبت نام شده که تا کنون 57 کارگاه قطعی است. همچنین 200 مترمربع در قالب پاویون‌های ویژه‌ای به رسانه‌های اجتماعی اختصاص داده‌ایم تا به صورت چرخشی در پاویون‌ها حضور و با مخاطبان‌شان ارتباط داشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: عصر امروز ساعت 15 به یکصد کانال در راستای حمایت از محتوای سالم، مفید و ایمن در فضای مجازی، کد شامد دریافت ارائه خواهد شد.

captcha