مؤسسات قرآنی مطابق با نیازهای نسل جوان فعالیت کنند
کد خبر: 3656346
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷

مؤسسات قرآنی مطابق با نیازهای نسل جوان فعالیت کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل مؤسسه قرآن‌‌پژوهان کوثر گفت: مؤسسات قرآنی به شرط ارائه برنامه‌هایی مطابق با نیازهای نسل جوان و به‌کارگیری تکنولوژی‌های آموزشی می‌توانند جوانان را به سمت فعالیت‌های قرآنی جذب کنند.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا علاءالدین، مدیرعامل مؤسسه قرآن پژوهان کوثر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان با بیان اینکه موفقیت مؤسسات قرآنی در جذب جوانان به نوع برنامه‌هایی که ارائه می‌دهند بستگی دارد، اظهار کرد: اگر این برنامه‌ها مطابق با نیازهای نسل جوان و پاسخگوی آنها باشد، در جذب جوانان مؤثر است و مورد توجه آنها قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: این‌گونه نیست که روش‌های آموزشی در مؤسسات قرآنی تماما قدیمی و سنتی باشد، روش‌های نوین زیادی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و سعی مؤسسات بر این است که بتوانند با به‌کارگیری تکنولوژی‌های آموزشی، نسل جوان را به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق دهند.
حجت‌الاسلام علاءالدین ادامه داد: روش‌های سنتی نیز به نوبه خود آثار و برکاتی به همراه دارد و حفظ و استمرار آنها مطلوب و مفید فایده است.
وی تصریح کرد: در درجه اول خانواده‌ها باید زمینه و بستر مناسبی را به منظور ایجاد علاقه و انگیزه در نسل جوان نسبت به یادگیری قرآن و انجام فعالیت‌های قرآنی فراهم کنند و در مرحله بعد، نقش آموزش و پرورش در این خصوص بسیار کارساز است.
captcha