سنددار کردن موقوفات استان کردستان اولویت اصلی اوقاف است
کد خبر: 3656350
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹

سنددار کردن موقوفات استان کردستان اولویت اصلی اوقاف است

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه سنددار شدن اموال موقوفی از دست درازی به این اراضی جلوگیری می‌کند، گفت: در این راستا احیای موقوفات از اولویت‌های اصلی اوقاف استان کردستان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان امروز، دوم آبان ماه در جلسه تخصصی وقف با رئیس ثبت اسناد شهرستان سنندج با اشاره به اینکه ستددار شدن اموال موقوفی از دست درازی به این اراضی جلوگیری می کند، اظهار کرد: در این راستا احیای موقوفات از اولویت‌های اصلی اوقاف استان کردستان است.

وی افزود: اولین قدم در حفظ و احیای موقوفات اخذ اسناد مالکیت است و برای انجام این مهم همکاری نهادهای مانند ثبت اسناد بسیار ضروری است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: سنددار کردن موقوفات نه تنها موجب تثبیت مالکیت اراضی موقوفات می‌شود بلکه زمینه را برای سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری موقوفات فراهم می‌آورد.

کاوه اسفندیاری، رئیس واحد حقوقی ثبتی اوقاف استان در این نشست تخصصی با اشاره به اهمیت همکاری ادارات ثبت اسناد و اوقاف اظهار کرد: تعامل این دو دستگاه موجب حل مشکلات ثبتی موقوفات و در نتیجه رفاه و توسعه مساجد، بقاع متبرکه،موقوفات و مردم استان خواهد شد زیرا که با اخذ اسناد مالکیت موقوفات زمینه برای افزایش بهره‌وری موقوفات فراهم خواهد آمد. 

captcha