دانش‌آموزان البرزی در سومین جشنواره ملی دریا خوش درخشیدند
کد خبر: 3656369
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

دانش‌آموزان البرزی در سومین جشنواره ملی دریا خوش درخشیدند

گروه فرهنگی: مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: 49 دانش‌آموز این استان در سومین جشنواره ملی دریا موفق به کسب 49 مقام برتر شدند.

خسرو ساکی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت با هدف فرهنگ‌سازی و تامین نیروی انسانی خلاق و کارآمد برای صنعت دریایی کشور، از سوی ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی با همکاری ارگان‌ها، با برنامه‌هایی جامع برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه جشنواره ملی دریا رویدادی برای ترویج فرهنگ استفاده از دریا به عنوان یک منبع عظیم خدادادی است، افزود: جشنواره ملی دریا در حقیقت نتیجه تلاش‌های علمی اساتید و نخبگان مخصوصا دانش‌آموزان و دانشجویان برای توسعه فناوری دریایی است.
این مسئول بیان کرد: دانش‌آموزان البرزی در این جشنواره ملی در بخش نقاشی، وبلاگ، مقاله علمی، پژوهش، ابداعات و اختراعات، ماکت، عکاسی، کاریکاتور، فیلم کوتاه موفق به کسب مقام‌های اول تا چهارم شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: دانش‌آموزان دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم این استان توانستند در جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت، مدال‌های رنگارنگی را به دست آورند.
ساکی ادامه داد: در این جشنواره ملی 10 دانش‌آموز از مدارس استعدادهای درخشان البرز هستند که در بخش وبلاگ، ابداعات و اختراعات و ایده بازار حائز مقام برتر برای استان شدند.
وی گفت: در این جشنواره دانش‌آموزان «هستی زندیه» از فرزانگان یک در بخش وبلاگ به مقام اول و «کیمیا نادری» و «پویا نادری» از سلطانی یک و شهدای سرحدآباد به مقام دوم دست یافتند.
وی اضافه کرد: در بخش ابداعات و اختراعات دانش‌آموزی این جشنواره در دوره اول متوسطه «بیتا محمدی» و «نگار زارع شاهی» از فرزانگان یک مقام اول و «غزل آزادی» و «مبینا نظری» از فرزانگان چهار مقام دوم را از آن خود کردند.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: در بخش ابداعات و اختراعات دوره دوم متوسطه «فرید فاطمیان» و «مهدی علی اصغرزاده» از سلطانی یک  مقاوم اول و «مهدی فتحی پور» و «پرهام اویسی» از شهید رضاخانی سوم شدند.
ساکی بیان کرد: در بخش ایده بازار نیز دانش‌آموزان البرزی به نام‌های «مریم و مهدی فتحی پور»، «آرش علیزاده»، «فرید فاطمیان»، «امیر کریمی»، «مهدی فتحی پور» و «فاطمه علی محمدی» آثارشان برتر شناخته شد.
captcha