‌‌همزمان 200 مسجد و مرکز فرهنگی بنیاد برکت افتتاح شد
کد خبر: 3656370
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲

‌‌همزمان 200 مسجد و مرکز فرهنگی بنیاد برکت افتتاح شد

گروه جامعه: آیین افتتاح و بهره‌برداری از 200 مسجد و مرکز فرهنگی برکت با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای اجرای منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر توجه هرچه بیش‌تر به مناطق کم‌تر توسعه‌یافته و به منظور ایفای بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی، توسط بنیاد برکت تعداد 200 مسجد و مرکز فرهنگی برکت را در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته کشور افتتاح و به عنوان هدیه‌ مقام معظم رهبری به مردم این مناطق تحویل می‌دهد.

این مساجد و مراکز فرهنگی که در روستاها و مناطق کم‌تر توسعه‌یافته سراسر کشور احداث یا تکمیل شده‌اند، به‌طور هم‌زمان با حضور آیت‌الله «محمدی گلپایگانی» رییس دفتر مقام معظم رهبری، «محمد مخبر دزفولی» رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و جمعی از مسئولان کشوری به بهره‌برداری رسید.

رسیدگی به امور فرهنگی از دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری است

عارف نوروزی، مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم گفت: توجه و رسیدگی به امور فرهنگی از دغدغه‌های همیشگی مقام معظم رهبری و جزو اولویت‌های مهم کشور بوده است و طی سال‌های گذشته، بنیاد برکت در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است و تاکنون قرارداد ساخت هزار و 23 مرکز فرهنگی، شامل مسجد، حسینیه، خانه‌ عالِم، دارالقرآن و کتاب‌خانه را در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته‌ کشور منعقد کرده است.

نوروزی با بیان اینکه از این تعداد، قبلاً 600 مرکز به بهره‌برداری رسیده است، افزود، با افتتاح 200 مسجد و مرکز فرهنگی دیگر، تعداد مساجد و مراکز فرهنگی بهره‌برداری شده‌ برکت به 800 واحد می‌رسد و 223 واحد نیز در حال احداث است.

وی افزود: هم‌ چنین قرار داد تجهیز 200 باب از مساجد برکت به کتاب خانه نیز منعقد شده و تاکنون کار تجهیز 140 مسجد در 13 استان کشور به انجام رسیده است.

به گزارش ایکنا، این بنیاد قرارداد ساخت 1023 مرکز فرهنگی شامل مسجد، حسینیه، خانه عالم، دارالقرآن و کتابخانه را در مناطق کمتر توسعه یافته منعقد کرده است و با افتتاح 200 مسجد برکت که امروز با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری انجام شد شمار مراکز و مساجد برکت به 800 واحد می‌رسد.

captcha