مصمم هستیم یک تله‌تئاتر تلویزیونی از کتاب «گفتمان قرآنی» تولید شود
کد خبر: 3656374
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸

مصمم هستیم یک تله‌تئاتر تلویزیونی از کتاب «گفتمان قرآنی» تولید شود

دبیرکل بنیاد قرآن گفت: حدود 30 سال است که ما در بنیاد قرآن مشغول فعالیت علمی درباره کتاب گفتمان قرآنی؛ سبک زندگی قرآنی هستیم که امسال در حال بهره‌برداری است. همچنین مصمم هستیم که یک تله‌تئاتر تلویزیونی هم از این اثر تولید شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) فارس نوشت: حجت‌الاسلام سید مهدی حسین‌زاده، دبیرکل بنیاد قرآن با بیان اینکه گفتمات قرآنی، یکی از مباحث بسیار مهمی است که تا کنون اتفاق نیفتاده است، گفت:  البته ممکن است هر چند سخنانی درباره گفتمان قرآنی گفته شده باشد از جمله آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند مبنی بر سبک زندگی اسلامی، همچنین کتاب‌هایی را دیده و مطالبی را شنیده‌ایم اما آنچه که از بطن قرآن بیرون می‌آید که با قرآن قرابت داشته باشد و قرین با قرآن باشد، طرح فضه و طرح گفتمان قرآنی است که می‌توان به عنوان سبک زندگی قرآنی مدنظر قرار گیرد.

وی اظهار داشت: گفتمان قرآنی باید در زندگی‌ها نهادینه و فراگیر شود، توسعه پیدا کند. اگر فرهنگ گفتمان قرآنی در جامعه به ویژه جامعه قرآنی و دینی اتفاق افتد، بسیاری از این اختلافات و حتی اختلاف روش و سلیقه‌ها نیز برداشته می‌شود چون قرآن یکی از روش‌ها و شیوه‌های حکومت را تبلیغ دین بیان می‌کند.

دبیرکل بنیاد قرآن با تأکید بر اینکه اگر  گفتمان قرآن را در زدگی مدنظر قرار دهیم یک تحول جدی در زندگی، حکومت، اخلاق و شهروندی ما می‌تواند رقم بخورد، عنوان کرد: امسال به برکت قرآن کریم، طرح فضه را در کتابی با حدود 400-500 صفحه آماده کرده‌ایم و نسخه پالتویی آن نیز برای جوانان و دانشجویان روانه بازار نشر خواهد شد.

وی ابراز داشت: تلاش ما در بنیاد قرآن بر آن بود همانطور که کلمات قصار امیر‌المؤمنین (ع) را داریم از آیات الهی در قرآن کریم نیز بتوانیم به صورت قصار بهره ببریم مانند؛ «و تعاونوا علی البر و التقوی»؛ به یکدیگر بر انجام کارهای نیک و پرهیزگاری، کمک کنید یا عبارت «هو معکم أین ما کنتم»؛ هر کجا باشید او با شماست و ... این آیات می‌تواند با مقدمه یا مؤخره‌اش مورد استفاده قرار گیرد.

حسین‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر، کتاب «گفتمان قرآنی؛ سبک زندگی قرآنی مرحله نهایی برای چاپ را طی می‌کند و نسبت به بُعد علمی این اثر حساسیت داشتیم سعی کردیم تا این اثر، کتابی جامع‌ باشد که توسط انتشارات بنیاد قرآن به چاپ خواهد رسید.

وی ادامه داد: حدود 30 سال است که ما در بنیاد قرآن مشغول فعالیت علمی درباره کتاب گفتمان قرآنی؛ سبک زندگی قرآنی هستیم که امسال در حال بهره‌برداری است. همچنین مصمم هستیم که یک تله‌تئآتر تلویزیونی هم از این کتاب تولید شود.

دبیرکل بنیاد قرآن با اشاره به مکالمه قرآنی خانم فضه، خادمه حضرت زهرا(س) اظهار داشت: فضه، بعد از شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، بیست سال جز با قرآن سخن نگفت از این رو ما نیز درصدد بودیم طرح محاوره قرآنی و گفت‌وگوی قرآنی را در سبک زندگی همه مردم قرار دهیم تا بر اساس آن مردم بتوانند با قرآن سخن بگویند و به قرآن استناد کنند.

وی گفت: در کتاب «گفت‌وگوی قرآنی» که حدود 14 فصل دارد شامل محاورات قرآنی ائمه اطهار علیهم‌السلام از جمله محاورات امام حسن (ع)، گفت‌وگوهای قرآنی امام حسین (ع) در صحرای عاشورا بالای نی و گفتمان حضرت زینب (س) است. همچنین یکی از فصل‌های ما بانوان قرآنی است که بسیار علاقه‌مند هستیم این طرح به صورت ویژه به بانوان قرآنی را در بر بگیرد و آنها توسعه دهنده و اشاعه‌کننده طرح گفت‌وگوی قرآنی باشند، امیدواریم با این طرح یک تحول قرآنی در فرهنگ جامعه روی دهد.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: بعضی‌ها هنگام نگارش کتاب «گفت‌وگوی قرآنی» شک و شبهه می‌کردند نکند وقتی این آیات از هم تقطیع شود معانی آیات کاملاً مفهوم نباشد در حالی که اینگونه نیست بلکه در عین اینکه آیات قرآن، به هم پیوسته و وابسته به هم هستند اگر تقطیع شود می‌تواند مفهوم خود را برساند و این از برکت قرآن کریم است که تقطیع آیات و کلمات قصار قرآنی تا چه اندازه می‌تواند فرهنگ جامعه ما را تغییر دهد.
captcha