زائران خارجی اربعین معرف فرهنگ ایرانی ـ اسلامی هستند
کد خبر: 3656380
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
فرماندار آستارا:

زائران خارجی اربعین معرف فرهنگ ایرانی ـ اسلامی هستند

گروه اجتماعی: رنجکش گفت: باید به زائران خارجی اربعین به عنوان سفیران فرهنگی خود بنگریم، زیرا آنان می توانند پس از بازگشت به کشورشان معرف اخلاق و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی جامعه ما باشند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، یونس رنجکش، فرماندار شهرستان آستارا امروز، 2 آبان در نشست با کمیته های استقبال و پشتیبانی ستاد اربعین حسینی شهرستان، اظهار کرد: به دلیل قرار گرفتن شهرستان آستارا در محل ورودی زائرین خارجی اربعین حسینی، رفتار شهروندان و مسئولان در استقبال و ارائه خدمات به زائران می تواند نقش مهمی تاثیرگذاری فرهنگی داشته باشد.

وی افزود: باید به این زائران به عنوان سفیران فرهنگی خود بنگریم، زیرا آنان می توانند پس از بازگشت به کشورشان معرف اخلاق و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی جامعه ما باشند.

این مقام مسئول ضمن تشکر از مسئولان کمیته های مختلف این ستاد هماهنگی های لازم بین تمامی ارگان های ستاد را امری ضروری در مسیر خدمات دهی دانست و گفت: تمام اقدامات لازم برای پشتیبانی از حضور زائرین خارجی اربعین حسینی در آستارا فراهم شده است.

رنجکش ادامه داد: از نظر پشتیبانی های مختلف نیز برنامه ریزی هایی انجام گرفته است که امیدواریم شاهد مشکلاتی در این زمینه نباشیم.

فرماندار آستارا به ایجاد غرفه های صرافی در محل پایانه اشاره کرد و افزود: برای رفع برخی از مشکلات و سوء استفاده های احتمالی و ایجاد فضای دسترسی آسان برای تبدیل پول خارجی به ریال ایران غرفه خاص با حضور صرافی رسمی ایجاد شده است که اتباع خارجی می توانند از آن استفاده کنند.

وی یادآور شد: این افراد زائر امام حسین(ع) هستند و همه ما باید با آن عشقی که به امام حسین(ع) داریم به زائران ایشان نیز احترام بگذاریم و رفع کننده مشکلات احتمالی و نیازهای آنان باشیم.

فرماندار آستارا اضافه کرد: برای هدایت زائران پوسترهای تبلیغاتی، بنرها و کتابچه هایی آماده و موکب هایی نیز برای پذیرایی و استقبال در محل گمرک و مرقد امامزادگان آستارا تدارک دیده شده است.

وی همچنین از مردم آستارا برای همراهی با ستاد در استقبال و پشتیبانی از این اقدام فرهنگی و مذهبی دعوت به عمل آورد.

captcha