مشارکت 40 قرآن‌آموز در مدرسه حفظ قرآن اصفهان
کد خبر: 3656402
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

مشارکت 40 قرآن‌آموز در مدرسه حفظ قرآن اصفهان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه مهد قرآن‌ کریم و ولایت اصفهان دو مدرسه حفظ قرآن را تأسیس کرده است که تا‌کنون 40 نفر را تحت پوشش قرار داده است.

مجید ناصری، مدیر طرح حفظ دو ساله قرآن‌ کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: با توجه به نیازی که در جامعه برای آموزش حفظ قرآن کریم وجود دارد، مؤسسه مهد قرآن‌ کریم و ولایت اصفهان، دو مدرسه حفظ قرآن را تأسیس کرد.

وی ادامه داد: شعبه دختران در چهارباغ و شعبه پسران در لاهور اصفهان قرار دارد و برنامه‌ای که برای این دو مدرسه در نظر گرفته شده است، به صورت روزانه از صبح تا ظهر ویژه دانش‌آموزان پایه‌های پنجم تا نهم است.

ناصری افزود: این دوره بدون ترک تحصیل بوده و داوطلبان علاوه بر حفظ قرآن در محل مهد قرآن‌، آموزش‌های کلاسیک مربوط به پایه‌های تحصیلی خود را می‌گذرانند و در پایان در امتحانات مدرسه خود شرکت خواهند کرد.

مدیر طرح به ویژگی‌های این دوره آموزشی پرداخت و ادامه بیان کرد: انجام برنامه حفظ به‌صورت دقیق در طرح‌های دوساله انجام می‌شود. انجام تکالیف درسی توسط مربیان کار آزموده، برپایی اردو و سایر فعالیت‌ها همچون مدارس از ویژگی‌های این دوره است.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر تعداد 40 نفر از قرآن پژوهان تحت پوشش این طرح قرار دارند که 12 نفر پسر و مابقی دختر هستند. خانم‌ها مرضیه صادقانی، و منصوره افلاکی و عارف درخشان و دیگر معلمان آموزشی در این طرح به ارائه دروس خواهند پرداخت.

ناصری به هدف راه‌اندازی این طرح اشاره کرد و افزود: حفظ کل قرآن در کنار تحصیل از جمله اهداف این طرح است که دانش‌آموزان به همراه تحصیل دچار موانعی برای حفظ قرآن هستند. برای این منظور طرحی در نظر گرفته شد که به طور همزمان در کنار دروس آموزشی به ارائه حفظ قرآن پرداخته شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی آینده این طرح، خاطر‌نشان کرد: امیدواریم در این طرح موفقیتی حاصل شود به طوری که در طول دو سال، حفظ کل قرآن‌ کریم صورت گیرد و استقبال از این طرح هر چه بیشتر انجام شود.

captcha