مشهد می‌تواند تبدیل به پایگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شود
کد خبر: 3656800
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد:

مشهد می‌تواند تبدیل به پایگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شود

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد گفت: تلاش بر این است که با توجه به سابقه‌ 12 ساله‌ای که در زمینه‌ پیشگیری از آسیب‌ها در شهر مشهد وجود دارد، با همکاری سمن‌ها مشهد را تبدیل به پایگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ایسنا نوشت: سید محسن حسینی‌پویا، در نشستی با موضوع هم‌افزایی سازمان‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: شورای شهر مشهد برای نخستین‌بار کمیسیون حقوقی راه‌اندازی کرده که یکی از مفاد آن حقوق شهروندی است. شورای شهر این کمیسیون را تشکیل داده و اعلام آمادگی کرده است تا همکاری‌های بین‌نهادی را افزایش دهد. البته این امر نیازمند بررسی و شناسایی همه‌ مشکلات شهری است.

وی ادامه داد: ما در شهر مشهد یک میلیون و 200 هزار نفر حاشیه‌نشین داریم. تعداد زیاد جمعیت حاشیه‌نشین، معضل همه‌سازمان‌ها از جمله شورای شهر، قوه قضاییه و شهرداری است.

حسینی‌پویا خاطرنشان کرد: ما نیازمند مرکز پژوهشی تخصصی در این زمینه هستیم. در همین راستا مرکز پژوهش شورای شهر، بانک اطلاعاتی و کتابخانه تخصصی در مورد بررسی آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده است. بسیاری از پایان‌نامه‌های دانشگاهی می‌تواند برای پیشگیری از وقوع جرم یاری‌کننده باشد. تلاش بر این است که با توجه به سابقه‌ 12 ساله‌ای که در زمینه‌ی پیشگیری از آسیب‌ها در شهر مشهد وجود دارد، با همکاری سمن‌ها مشهد را تبدیل به پایگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کنیم.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد افزود: انجمن‌های مردم‌نهاد در زمینه‌ پیشگیری از آسیب‌ها بسیار روبه‌رشد بوده‌اند؛ درنتیجه تلاش بر این است که این انجمن‌ها تقویت شوند، خصوصاً انجمن‌های مردم‌نهادی که در زمینه‌ی آسیب‌های اجتماعی در حال فعالیتند تا در این راستا بتوانیم اختیارات آن‌ها را افزایش دهیم.

captcha