163 زوج در صف انتظار فرزندخواندگی هستند
کد خبر: 3656833
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸

163 زوج در صف انتظار فرزندخواندگی هستند

گروه اجتماعی: معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر 163 زوج در این استان در انتظار دریافت فرزند خواندگی هستند، افزود: در سال جاری 10 نفر از کودکان شیرخواری که در بهزیستی نگهداری می‌شدند به عنوان فرزندخوانده به متقاضیان تحویل داده شده‌اند.

جمشید شیران معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از همدان، تصریح کرد: در سال جاری 10 شیرخوار از بهزیستی استان به زوج های فاقد فرزند تحویل داده شده که 2مورد از این کودکان امین موقت و 8مورد نیز به صورت فرزند خوانده بودند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 17شیرخواره در مرکز شیرخوارگاه بهزیستی استان نگهداری می شود افزود: 7مورد از این نوزادان دختر و 10مورد نیز فرزند پسر هستند همچنین سه کودک نیز دچار معلولیت های جسمی و ذهنی هستند که در حال حاضر تحت نظارت و درمان پزشک متخصص کودکان این سازمان قرار دارند.
شیران با اشاره به دلایل نگهداری این کودکان توسط بهزیستی گفت: عدم صلاحیت والدین مهم ترین و بیشترین علت رها شدن فرزندان هستند که ممکن است در قالب کودک آزاری و.... به این سازمان گزارش شود.
وی ادامه داد: مصرف مواد مخدر، فوت والدین، فحشا و یا کودک آزاری از دیگر دلایل سپرده شدن این نوزادان به بهزیستی است.
وی یادآور شد: مرکز شیرخوارگاه بهزیستی استان دارای پزشک متخصص کودکان، پرستاران متعدد، روانپزشک و مراقب است که وظیفه نگهداری و مراقبت بهداشتی و درمانی این کودکان را بر عهده دارند و کودکانی که دچار بیماری باشند را تحت مداوا و ارائه خدمات توانبخشی قرار می دهند.
وی در پایان با اشاره به اینکه متقاضیان فرزند خواندگی عمدتا خواهان فرزند دختر هستند افزود: اولویت اول با زوجهایی است که مادر، فرزند خود را پی در پی سقط می کند و شیر دارد، اولویت دوم با زوج هایی است که همه مراحل پزشکی را طی کرده و دیگر بچه دار نمی شوند و پس از اینها نیز خانم های مجرد بیش از 35سال می‌توانند از این کودکان فرزند خوانده داشته باشند به طوری که در سال جاری یک مورد از خانم های مجرد اقدام به پذیرش یک شیرخوار به عنوان فرزند خوانده کرده است.
captcha