ایده‌پردازان در تلاش برای رفع نیازهای زائران اربعین/ آغاز رویداد فرصت‌هایی با پای پیاده
کد خبر: 3656865
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱

ایده‌پردازان در تلاش برای رفع نیازهای زائران اربعین/ آغاز رویداد فرصت‌هایی با پای پیاده

گروه جامعه: با هدف ایده‌پردازی و خلاقیت در حوزه نیازهای زائران اربعین، رویداد «فرصت‌هایی با پای پیاده؛ نوآوری و اربعین 96» آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) رویداد «فرصت‌هایی با پای پیاده؛ نوآوری و اربعین 96» از بعد از ظهر امروز چهارشنبه سوم آبان ماه در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز شد. این رویداد ایده‌پردازی و کارآفرینی به مدت چهار روز برگزار می‌شود و طی این مدت ایده‌پردازان و افراد خلاق در حوزه دینی با تشکیل گروه های مختلف ایده‌پردازی علاوه بر آشنایی با روش های ایده پردازی و خلاقیت خود نیز به ارائه ایده و طرح های مرتبط با پیاده روی اربعین می پردازند و در نهایت ایده های برتر انتخاب و برای اجرایی شدن مورد حمایت قرار می گیرند.

در اولین روز از این رویداد؛ محمد امین صمیمی مدیر شتاب دهنده فرهنگی، مذهبی قرآنی شفق با اشاره به اینکه امسال دومین سال برگزاری این رویداد است، گفت: سال گذشته پنج ایده برتر از سوی شرکت کنندگان به مرحله اجرایی در اربعین رسید و مورد استفاده زائران اربعین قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در مراسم پیاده روی اربعین نیازهایی وجود دارد که می توان با ایده پردازی و خلاقیت آنها را مرتفع کرده و به زائران اربعین خدمت کرد.

در ادامه این رویداد، آرمان صفایی از مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف نمونه‌هایی از استارتاپ‌های مذهبی جهان را معرفی و عنوان کرد: در دنیای مسیحیت استارتاپ های زیادی ویژه مسیحیان وجود دارد که از جمله این استارتاپ ها می توان کسب و کاری با محوریت کتاب انجیل را معرفی کرد که در آن به ارائه کتاب انجیل به صورت صوت، داستان و انیمیشن به علاقه مندان پرداخته می شود و هزینه این کسب و کار هم از طریق خیرین پرداخت می شود و کلیساها هم از این برنامه حمایت مالی می کنند.

وی ادامه داد: تبدیل شبکه های اجتماعی عمومی به شبکه های ارتباطی بین مسیحیان از جمله طراحی یوتیوب و فیس‌بوک به شبکه های ویژه ارتباط بین مسیحیان و انتقال مفاهیم دینی، طراحی نرم افزار کلیسا یاب، تأسیس شرکتی با هدف طراحی سایت و ارائه خدمات اینترنتی به کلیساها، تأسیس شتاب دهنده ای که به صورت اختصاصی به افراد مسیحی خدمات ارائه می دهند و کلیساهایی که محل و امکانات در اختیار شتاب‌دهنده ها قرار می دهند از جمله اقداماتی است که در دنیای مسیحیت در حوزه دین صورت می گیرد.

صفایی با اشاره به اینکه معادل چنین استارتاپ هایی در دنیای یهودیت نیز وجود دارد، گفت: در دنیای اسلام نیز استارتاپ های زیادی داریم از جمله در حوزه پوشاک اسلامی، غذای حلال، گردشگری حلال، بانک داری اسلامی و ... که گردش مالی بسیار وسیعی دارند. همچنین نرم افزارهای زیادی در این حوزه دینی تولید شده است.

وی در پایان سخنانش گفت: گردش مالی بسیار زیادی در مراسم محرم و اربعین وجود دارد و نیازهای زیادی نیز در این حوزه مطرح است و ما تلاش می کنیم با ایده پردازی و خلاقیت این نیازها را مرتفع کنیم.

در ادامه این رویداد، مسئله شناسی اربعین توسط سعید گل شناس مدیر برنامه ریزی و توسعه شهرداری تهران مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه از جمله نیازهایی که می توان در این حوزه به ایده پردازی در خصوص آن پرداخت تعامل بین مردم ایران و عراق و مقابله با طرح مباحث تفرقه افکنانه است، اظهار کرد: مشکلات قبل از اعزام، حین اعزام و پس از اعزام باید رصد و در خصوص آنها ایده پردازی شود. ایده ای که می دهیم باید بتواند مشکلی را مرتفع کند، افرادی که به آنجا می روند آرزوی زیارت دارند ولی بسیاری مشکلات جسمی دارند باید برای رفع مشکل این افراد ایده پردازی کرد، برخی ترس هایی دارند مثل گم شدن یا نتوانستن برای پایان دادن به این سفر که شناخت نگرانی های زائران هم می توان در این زمینه نیز نوآوری هایی برای رفع مشکلات داشت.

به گزارش ایکنا، این رویداد تا روز شنبه ادامه خواهد داشت و بهترین ایده ها برای اجرایی شدن در اختیار مسئولان اجرایی اربعین قرار می گیرد.

captcha