فصل مشترک نیروی انتظامی و میراث فرهنگی، حفظ ثروت‌ ملی است
کد خبر: 3656907
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
عزیزی:

فصل مشترک نیروی انتظامی و میراث فرهنگی، حفظ ثروت‌ ملی است

گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی گفت: فصل مشترک نیروی انتظامی و سازمان میراث فرهنگی، حفظ و حراست از ارزش‌ها و ثروت‌هایی است که در طول تاریخ به دست آمده و امروز شاهرگ هویتی کشور محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، سردار کیومرث عزیزی، فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی، امروز سوم آبان در بازدید از اداره‌کل میراث فرهنگی، گفت: فصل مشترک نیروی انتظامی و سازمان میراث فرهنگی، حفظ و حراست از ارزش‌ها و ثروت‌هایی است که در طول تاریخ به دست آمده و امروز شاهرگ هویتی کشور محسوب می‌شوند. امروز می‌توان بسیاری از ناهنجاری‌ها را با قرار دادن در قالب میراث فرهنگی به هنجار، ضد ارزش را به ارزش و تهاجم فرهنگی را به فرصت‌های فرهنگی تبدیل کرد.
عزیزی افزود: همکاری نیروی انتظامی و سازمان میراث فرهنگی در بحث یگان حفاظت این سازمان نمونه‌ای موفق و در عین حال مثبت در بحث هم پوشانی سازمانی و نهادی است که هم ‌می‌تواند رویکرد فرهنگی نیروی انتظامی را عیان کند و هم می‌تواند پاسدار ارزش‌های یک ملت باشد.
وی اظهار کرد: این آمادگی در نیروی انتظامی وجود دارد که برای کارآفرینی، ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی و تاسیسات رفاهی و گردشگری، نهایت همکاری را با سازمان میراث فرهنگی داشته باشد زیرا وظیفه خود می‌دانیم که در بحث اشتغال‌زایی در هر حوزه‌ای، بازوی حمایتی دستگاه‌ها باشیم.
سیدمحمد حسینی، مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز در این بازدید گفت: نیروی انتظامی حافظ حریم امن ملی است که همواره فصل مشترک دلگرمی شهروندان در امنیت ثابت کشور بوده است.
حسینی افزود: برخورد قانونمند، بینش باز و در عین حال صلابت نیروی انتظامی در بحث گردشگری در سال‌های گذشته نه تنها همراه سازمان میراث فرهنگی بوده بلکه امنیت این حوزه را نیز ایجاد کرده زیرا بحث امنیت گردشگران در جهان امروز بسیار حیاتی است که در صورت نبود آن، این صنعت درآمدزا به ورشکستگی کامل می‌رسد.
captcha