ارسال ۵۷۰ اثر به سوگواره علمدار کربلا/ دبیرخانه دائمی سوگواره در ایلام مستقر می‌شود
کد خبر: 3656909
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱

ارسال ۵۷۰ اثر به سوگواره علمدار کربلا/ دبیرخانه دائمی سوگواره در ایلام مستقر می‌شود

گروه فرهنگی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: دبیرخانه دائمی سوگواره ملی علمدار کربلا در ایلام مستقر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ایلام، اظهار کرد: مراسم اختتامیه چهارمین سوگواره ملی علمدار کربلا در ایلام روز دوشنبه 8 آبان ماه هم‌زمان با ایام اربعین حسینی برگزار می‌شود‌.
وی با بیان اینکه در سال جاری سوگواره ملی علمدار کربلا در بخش شعر نو، کلاسیک و بخش ویژه به زبان‌های فارسی، کردی و لکی برگزارشده است، افزود: فراخوان این سوگواره از شهریورماه سال جاری در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور توزیع و اعلام‌ شده بود که با استقبال چشم‌گیر شاعران برجسته کشوری مواجه شده است‌.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه 570 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه سوگواره علمدار کربلا ارسال‌شده است، اضافه کرد: هیئت ‌داوران بعد از بررسی‌های لازم تعداد 10 اثر را به ‌عنوان برگزیده انتخاب و معرفی کردند و همچنین نیز سه نفر از شاعران در زبانی‌های کردی و لکی حائز رتبه‌های برتر شدند‌.
چراغی‌پور با اشاره به مشارکت شاعران 25 استان کشور در این سوگواره، عنوان کرد: سال گذشته شاعران 18 استان کشور در این سوگوار با ارسال اثر مشارکت داشتند که در سال جاری شاهد افزایش چشم‌گیر این مشارکت بوده‌ایم که نشان‌ دهنده استقبال شاعران و جایگاه سوگواره علمدار کربلا در کشور است.
وی با بیان اینکه 115 نفر از شاعران سراسر کشور برای این سوگواره آثار خود را در قالب شعر نو و کلاسیک ارسال کرده‌اند، یادآور شد: این مراسم با حضور مهمانانی از کشور و همچنین کشور عراق و حرم مطهر ابوالفضل العباس (ع) و شاعران برگزیده و اعضای کانون‌های مساجد و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه سوگواره علمدار کربلا به ‌صورت دائمی به نام استان ایلام ثبت ملی شده است، گفت: کارگاه تخصصی شعر آیینی نیز با حضور «سید مهدی حسینی» از شاعران برجسته کشوری و به همت انجمن شعر و ادب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار خواهد شد‌.
چراغی‌پور با بیان اینکه 295 کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد این استان فعالیت دارد، یادآور شد: این کانون‌ها در مناطق روستایی و شهری این استان فعالیت می‌کنند و دبیرخانه در سطح نقاطی که سایر دستگاه‌های فرهنگی کمتر حضور دارند، فعالیت‌های فرهنگی را با تأسیس کانون‌های مساجد بسط و توسعه می‌دهد‌.
وی افزود: برگزاری طرح قرآنی مدهامتان، برگزاری مراسمات مناسبت‌های دینی و مذهبی، برگزاری طرح تلاوت نور، برگزاری دوره‌های آموزشی و کلاس‌های تربیتی، اجرای طرح اوقات فراغت، برگزاری جشنواره‌ها و مراسمات دینی و مذهبی و فعالیت در زمینه کتاب‌خوانی و کتابخانه‌های مخزن دار در سطح مساجد و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله برنامه های این کانون هاست‌.
چراغی‌پور در پایان با بیان اینکه 50 کانون فرهنگی و هنری در ایام اربعین حسینی و فعالیت های فرهنگی و هنری و خدمات رسانی به زوار در سطح مساجد فعالیت دارند، تصریح کرد: در حال حاضر 47 هزار و 300 نفر از جوانان و نوجوانان استان عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند‌.
captcha