مباحث تبلیغی با استفاده از فضای مجازی نشر داده شود
کد خبر: 3656917
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
لکزایی تاکید کرد:

مباحث تبلیغی با استفاده از فضای مجازی نشر داده شود

گروه فرهنگی: مدیر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، بر لزوم توسعه تبلیغ در فضای مجازی از طرق مختلف تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‎‏المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‏‌الاسلام والمسلمین لک زایی عصر امروز در نشست هم اندیشی و رونمایی از فاز دوم سامانه مدیریت نشر الکترونیک پژوهان در دفتر تبلیغات گفت: امروزه شرایطی ایجاد شده است که امکان نشر دیجیتالی و ویدئویی در فضای مجازی مهیا شده است.
وی افزود: در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، تلاش‎های خوبی در این عرصه انجام شده است؛ از جمله طرح بیان که در آن 57 هزار درس حوزه در آن بارگذاری شده است؛ یعنی درس اساتیدی که از دنیا رفته اند نیز در تمام دنیا قابل استفاده است.
معاون پژوهشی دفتر تبلیغات بیان کرد: در بحث انتقال و نحوه عرضه محصولات محتوایی نیازمند همکاری و مشاوره‎های تخصصی هستیم که این دسترسی را در دنیا ارتقا دهیم.
مدیر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: نشر پژوهان بخش عمده محتوای تولید شده در دفتر را در دسترس قرار می دهد که روز به روز گسترش می‏ دهد.
لک زایی یادآورشد: محتوای سایر ناشران از جمله آستان قدس رضوی، مجمع جهانی اهل بیت(ع) و جامعه المصطفی(ع) در این سامانه ارایه می‌شود؛ باید در بخش ویدئو نیز تحول خوبی در این عرصه ایجاد شود.
معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: فقدان یک مرکزیت، برای سازماندهی محتوای دینی در فضای مجازی از مشکلات ما در این عرصه است؛ این مرکز باید از نظر قانونی این ساماندهی را انجام دهد. 
مدیر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: یعنی اگر دفتر تبلیغات اسلامی در بخش تبلیغ و پژوهش و آموزش ،نرم افزارهای مرتبط با خود را راه اندازی کرده اند باید از این طریق بسط داده شود.
لک زایی یادآورشد: ضعف دیگر، بحث هم‎افزایی فعالیت‎های دینی محتوایی در عرصه فضای مجازی است؛ این هم افزایی هنوز به حد مناسبی نرسیده است؛ اگر نهادهای محدودی که در این عرصه کار می‎کنند هم افزایی داشته باشند قدرت کار را دو چندان خواهد شد.
معاون پژوهشی دفتر تبلیغات بیان کرد: شامد یک طرح ملی است؛ فضای مجازی امروزه مرزها را برداشته است و بسیاری از کاربران ممکن است اصلا از این طرح استقبال نکنند؛ فضای مجازی مرزی برای استفاده از این سایت‏ها ایجاد نکرده است.
مدیر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: امروزه مشکلات بسیاری در عرصه نشر دیجیتال و درآمد ارزی برای تولیدگران محتوای دینی در خارج از کشور دارد؛ یعنی هنوز مجرای قانونی برای حل این بحث وجود ندارد.
captcha