انتخاب دبیر علمی دومین جشنواره ملی «شعر آیات»
کد خبر: 3657005
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹

انتخاب دبیر علمی دومین جشنواره ملی «شعر آیات»

گروه فعالیت‌های قرآنی: محمدعلی مجاهدی، از ادیبان و شعرای برجسته تاریخ معاصر کشور، به‌عنوان دبیر علمی دومین جشنواره ملی «شعر آیات» معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره ملی «شعر آیات» در استان لرستان، استاد محمدعلی مجاهدی، از ادیبان و شعرای برجسته تاریخ معاصر کشور، را به‌عنوان دبیر علمی این جشنواره ملی، معرفی کرد.
فراخوان دومین جشنواره ملی شعر آیات، در چهار بخش، ازجمله بخش اصلی در دو محور اشعار کلاسیک و نو، بخش ویژه با مضمون سوره مبارکه «واقعه»، بخش زبان‌های بومی رایج کشور شامل زبان‌های ترکی، کردی و عربی و بخش جنبی با موضوع شعر به زبان‌ و گویش‌های رایج لرستان شامل لکی، لری و بختیاری، منتشر شده است.
علاقه‌مندان جهت شرکت در این جشنواره، جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی جشنواره به آدرس www.qlr.farhang.gov.ir مراجعه نموده و یا با شماره تلفن ٣٣٢٣٧٥٣٨- ٠٦٦ ، دبیرخانه جشنواره ملی شعر آیات، تماس حاصل نمایند.
یادآور می‌شود؛ محمدعلى مجاهدى متخلص به پروانه از ادیبان و شعراى معاصر است، وى در سال ١٣٢٢ در قم به دنیا آمد. پدرش مرحوم آیت‌الله میرزا محمد مجاهدى تبریزى است. وى تحصیلات ابتدایى و متوسطه را در زادگاهش به پایان برد و پس از اخذ مدرک کارشناسى حقوق قضایى چند سالى به تحصیل علوم حوزوى پرداخت و سپس به بررسى متون منظوم پارسى و تحقیق درباره شعر آیینى و تجزیه و تحلیل مؤلفه‌هاى آن سرگرم شد و هم‌اکنون نیز در همین وادى قلم مى‌زند.
وی تاکنون آثار متعددی را در حوزه تالیف و تدوین در قلمرو شعر و ادب فارسی عرضه کرده است که از این میان می توان به فغان دل (مجموعه اشعار حسینعلی بیک شرر فرزند آذر بیگدلی)، تذکره سخنوران قم، محفل روحانیان (تذکره علمای شاعر)، گنجینه اسرار عمال سامانی، شکوه شعر عاشورا، سیمای مهدی موعود(ع) درآئینه شعر فارسی و تذکره شعرای مرثیه سرا در زبان فارسی اشاره کرد.
همچنین «کاروان شعر عاشورا» عنوان کتابی است که مجاهدی پس از سال‌ها مطالعه و تحقیق آن را در حوزه ادبیات آیینی به رشته تحریر درآورده است.
کتاب‌های، چنته، در محضر لاهوتیان(جلد اول و جلد دوم)، شعر توحیدی، عروج سرخ، کاروان شعر عاشورا، گلنفسی‌ها، آستان پاکان١(گنج گوهر)، آستان پاکان٢(دریای حیرت)، معارف‌اللطائف و یک آسمان پرواز، از تألیفات این هنرمند و نویسنده در حوزه دین و معرفت عاشورایی است.
captcha