افزایش پنج برابری ارائه خدمات در اربعین
کد خبر: 3657574
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳

افزایش پنج برابری ارائه خدمات در اربعین

گروه فرهنگی:  رئیس ستاد عتبات عالیات استان قزوین ‌گفت: با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات ارائه خدمات پس از چهار سال به بیش از ۵ برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، حامد کبود رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در نشست مطبوعاتی ‌که امروز در ستاد جهاد دانشگاهی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت اربعین یک فعالیت مردمی و متولی اصلی این فضا مردم هستند.

وی افزود: سالهای گذشته تنها چهار موکب رسمی در عراق و ایران وجود داشت اما امسال این تعداد به ۵۱ موکب رسمی افزایش یافته است.

کبودوند گفت: ایران، نجف، مسیر پیاده روی کربلا و همچنین قرار گاه مصیب از جمله قرارگاه هایی هستند ستاد بازسازی و مردمی و عالیات استان قزوین در آن ارائه خدمات می پردازند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اظهار کرد: در ایران مردم استان قزوین از آب و بدرقه کننده زائران کربلا به سمت مرز قصرشیرین خواهند بود این در حالی است که در گذشته که صدام ملعون مسیر کربلا را بسته بودمردم قزوین به مرز خسروی رفته و حتی مردم عراق  خاطره خوشی از شهید ابوترابی در ذهن نیز دارند.

وی ادامه داد:  در نجف دو قسمت مسجد کوفه و همچنین صد متری حرم امیرالمومنین علیه السلام  قرارگاهی هستند که به ارائه خدمات به بیش از ۲۰۰۰ نفر زائر می‌پردازند.

کبودوند بیان کرد: در شهر کربلا نیز خیابان باب القبله، خیابان باب‌البغداد و خیابان طوریج به ارائه خدمات می پردازند این در حالی است که خیابان باب القبله برای ایرانی ها و خیابان طوریج برای عراقیون وموکب پزشکی و پذیرایی را فراهم کرده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین ادامه داد: در خیابان طوریج  کربلا ده هزار وعده غذایی و همچنین تیم پزشکی متخصص، عمومی و متخصص زنان و همچنین کادر درمانی مجموعه بهداری و دانشگاه علوم پزشکی خدمات خود را ارائه می دهند.

کبودوند گفت: خیابان باب القبله حسینیه مرکزی دارد که دسته های عزاداری در آن ها به سوگواری می‌پردازند این در حالیست که دسته عزاداری اختصاصی استان قزوین نیز در شب اربعین  در این حسینیه حضور دارد.

وی بیان کرد: شاید این هماهنگی استانداری و دفتر امام جمعه استان قزوین در کشور اتفاقی کم نظیر باشد  اما خرسندیم که این اتفاق رخ داد و هماهنگی های لازم از سوی ارگان ها شکل گرفت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اظهار کرد: علی رغم کمکهای فراوان مردمی و حضور امام جمعه و استاندار  نیازمند کمک های مردمی هستیم.

کمبود پتو یکی از مشکلات پیش رو است

کبودوند  با اشاره به اینکه کمبود پتو یکی از مشکلات پیش رو است گفت:  اگر هر یک از مردم استان یک پتو نذر کربلا و زائرین اربعین کنند این مشکل به صورت کامل رفع خواهد شد.

وی عنوان کرد: نرخ دینار تقریباً 3 برابر ریال است و تمام هزینه ها در عراق 3 برابر هزینه در ایران خواهد بود به همین جهت نیازمند آن هستیم که کمک های بیشتری را از سوی مردم داشته باشیم.

گفتنی نیست افراد می‌توانند برای دریافت خدمات پرداخت موبایلی کد #28#*2*1040*780* را شماره‌گیری کرده و همچنین برای سامانه پرداخت درگاه موبایلی به شماره حساب037707000070411 ستاد بازسازی عتبات ویژه اربعین مراجعه کنند.

یادآور می‌شود زائران می‌توانند برای انتخاب نوع غذا و یا تهیه مایحتاج خود به سایت Qnazr.ir  مراجعه کرده و کالای مورد نیاز خود را بر اساس قیمت تبدیل شده به ریال خریداری کنند.

گفتنی است کانال‌های سهم من از بهشت sahmebehesht@و اربعین setade_arbaein@ نیز اخبار و برنامه‌های ستاد عتبات عالیات را در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد.
captcha