رسول اکرم(ص) منشا وحدت شیعه و سنی است
کد خبر: 3657962
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰
مدیر مدرسه علمیه تایباد:

رسول اکرم(ص) منشا وحدت شیعه و سنی است

گروه سیاست و اقتصاد: مدیر مدرسه علمیه تایباد گفت: رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) ایشان، منشأ و مبدأ وحدت مسلمانان هستند.

عبدالباری صالحی، مدیر مدرسه علمیه مظهرالتوحید تایباد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، پیروی از فرامین قرآن کریم و دستورات رسول اکرم(ص) را عامل مهمی در وحدت دانست و اضافه کرد: دستورات رسول الله و اهل بیت(ع) ایشان، منشأ و مبدأ وحدت شیعیان و اهل سنت است.
این مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه اعمالی که اهل بیت(ع) انجام دادند، خود منشأ و مبدأ وحدت است، تصریح کرد: چنانچه همه ما به دو اصل قرآن و سنت متکی باشیم و به آن چنگ زنیم؛ وحدت را به مرحله عمل درآورده‌ایم.
وی تأکید کرد: تمام وحدت و همبستگی بین مسلمانان بستگی به اعمال خودمان دارد، هرقدر به قرآن و روایات اهل بیت(ع) چنگ بزنیم، وحدت در وجود همه ما زنده خواهد شد.
عبدالباری افزود: احترام و حرمت قائل شدن به احادیث رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع) و همچنین عمل به آیین‌های آنان وحدت واقعی را به وجود می‌آورد.
این مدرس حوزه علمیه تایباد تاکید کرد: دشمن مشترک ما یهود است و همه ما مسلمانان باید از اسلام پیروی کنیم و مذهب؛ یعنی راه رسیدن به اسلام را انتخاب کنیم.
عبدالباری عنوان کرد: آنچه برای مذهب تسنن و تشیع اهمیت دارد، اهل بیت(ع)، قرآن و سنت پیامبر(ص) است که مورد احترام شیعه و سنی بوده و اگر ما اعمال، گفتار و کردار ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم به وحدت واقعی و انسجام حقیقی می‌رسیم.

captcha