حوزه علمیه به سمت کاربردی کردن پژوهش حرکت می‌کند
کد خبر: 3658066
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱
مرادی:

حوزه علمیه به سمت کاربردی کردن پژوهش حرکت می‌کند

گروه معارف-معاون پژوهشی حوزه علمیه استان مرکزی با تأکید بر توسعه مقالات پژوهش محور در حوزه علمیه گفت: رویکرد بخش پژوهش حوزه به سمت کاربردی کردن مهارت‌ها پیش می‌رود.

حجت‌الاسلام محمود مرادی، معاون پژوهشی حوزه علمیه استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی طلاب گفت: جلسات ارزیابی مقالات پژوهشی مدارس علمیه از آبان‌ماه آغاز می شود و تا پایان سال ادامه دارد. 
وی با تأکید بر تغییر رویکرد مقالات حوزه علمیه و کاربردی شدن این مقالات اظهار کرد: اجرای طرح پژوهش محوری مقالات از سال گذشته آغاز شد اما طلاب با روند پژوهش خیلی آشنا نبودند و حتی گاهی رگه‌هایی از کپی کاری دیده می‌شد، که در قالب دستورالعمل این مشکل را برطرف کردیم.
حجت‌الاسلام محمودی اضافه کرد: تعریف درس پژوهشی برای طلاب با در نظر گرفتن فرم نظر سنجی از همه علومی که در حوزه تدریس می‌شود انجام شده است. تجهیز کتابخانه و رایانه‌های مدارس حوزوی، فعال سازی نرم افزار فراکاوش در کتابخانه مدارس، خرید رایانه و تجهیز سیستم‌های مدرسه و راه‌اندازی کافی نت از برنامه‌هایی است که در راستای توسعه پژوهش و کاربردی کردن مقالات اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های مهارت پژوهش ویژه طلاب و اساتید، برگزاری دوره مهارتی مطالعه ویژه طلاب، برگزاری دوره مهارتی مباحثه ویژه طلاب پایه اول از دیگر برنامه‌های حوزه علمیه است، امسال رویکرد بخش پژوهشی حوزه به سمت کاربردی کردن مهارت‌ها پیش رفته است.  
معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی در پایان گفت: اجرای طرح پژوهش در دستور کار مدارس قرار گرفته است، مدارس موظفند هر سال حداقل 20 مقاله در جشنواره علامه داشته باشند برخی مدارس تعهد 60 مقاله هم داده‌اند، اجرای طرح بازدید از معاونت‌های پژوهشی مدارس علمیه استان آغاز شده و تا پایان سال حداقل یکبار انجام می‌شود./انتهای پیام

captcha