نشست کتابخوان در کتابخانه پیامبر اعظم(ص) آستارا برگزار شد
کد خبر: 3658193
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

نشست کتابخوان در کتابخانه پیامبر اعظم(ص) آستارا برگزار شد

گروه اجتماعی: کتابخانه عمومی پیامبر اعظم(ص) آستارا میزبان برگزاری نشست کتابخوان با حضور جمعی از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، قاسم خسروی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا گفت: کتابخانه عمومی پیامبر اعظم‌(ص) آستارا میزبان برگزاری نشست کتاب با حضور جمعی از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی شد.

وی افزود: در این نشست کتاب خوان که دیروز با حضور جمعی از دوستداران کتاب و کتابداران برگزار شد، شش عنوان کتاب ضمن معرفی اعضا به اشتراک گذاشته شد که به بخش‌هایی از آنها اشاره می شود.

خلق عظیم پیامبر اعظم جلوه های رحمانی رسول رحمت/ تالیف علی احمدی خواه/ارائه دهنده؛ رامش انورزاده (کتابدار)

این کتاب دارای سه بخش است که هر بخش آن بر چند فصل مشتمل می شود. بخش اول کتاب در بر گیرنده موضوعاتی از قبیل ارزش انسان و حفظ حقوق او از دیدگاه اسلام، حوادث کودکی تا بعثت پیامبر اسلام و حکایتهای رحمت و جلوه های رحمانی سیره خاتم الانبیاست. بخش دوم کتاب شامل رافت پیامبر اعظم نسبت به حیوانات را شامل شده و بخش سوم نیز روایت مهربانی پیامبر اسلام است به روایت ائمه اطهار، اصحاب و شعرای پارسی گوی.

سه دقیقه اول/ مولف استیون واینبرگ/ ارائه دهنده؛ محمد سعادتی (عضو کتابخانه)

کتاب «سه دقیقه اول» نوشته‌ استاد دانشگاه هاروارد در رشته‌ی فیزیک و برنده‌ جایزه نوبل «استیون واینبرگ» و ترجمه‌ی «محمدرضا خواجه‌پور» است واینبرگ با توجه به پیشینه‌ی خود در زمینه‌ی نجوم، ذرات بنیادین و فیزیک در این کتاب، سه دقیقه اول، پدید آمدن جهان را با کمترین استفاده از اعداد و فرمول‌های ریاضی و فیزیک توصیف کرده است. کتاب سه دقیقه اول، در ۸ فصل اصلی با عناوین «غول و گاو»، «انبساط عالم»، «زمینه‌ی تابش میکروموجی کیهانی»، «دستور طبخ یک جهان سوزان»، «سه دقیقه‌ی اول»، «گریزی به تاریخ»، «یک صدم ثانیه‌ی اول»، «چشم‌انداز» و چند ضمیمه با عنوان جدول‌ها فرهنگ اصطلاحات ضمیمه ریاضی و واژه‌نامه تدوین شده است. سه دقیقه اول، نتیجه سخنرانی استیون واینبرگ در سال 197۳ است که چهار سال بعد به ‌صورت کتاب به ‌نگارش درآمده است. این کتاب در مدت کوتاهی بعد از انتشار به پرفروش‌ترین کتاب علمی آن سال‌ها تبدیل شد. با توجه به تغییر و تحولات روزافزون در دنیای علم لازم به توضیح است واینبرگ در سال ۱۹۹۳ با درنظرگرفتن این تحولات، «سه دقیقه اول» را ویرایش کرده است، که جزو نکات بسیار مثبت آن است

امام حسین اینگونه بود/ تالیف آیه الله حاج شیخ جعفر شوشتری/ ارائه دهنده؛ جهان بخش کارچینی(عضو کتابخانه)

یکی از ویژگی های امام حسین(ع) ستم ستیزی و گردن ننهادن در برابر ستم بود. آن سان که چون نمایندگان ستم گستر یزید و ابن زیاد راضی کنند حسین (ع) بانگ ستم ستیز خویش را چنین برآورد که: « به خدا سوگند که هرگز دست خواری بر شما نخواهم داد و بسان بردگان بر سخن شما گردن نخاهم نهاد». حسین (ع) این ستم ستیزی خویش را برای همیشه تاریخ به یادگار نهاد و ستم ستیزان زمان، همگان از او پیروی نموده‌اند.

حکایت دولت وفرزانگی/ تالیف مارک فیشر، ترجمه گیتی خوشدل/ ارائه دهنده؛ پریزاد پورصمد (عضو کتابخانه)

حکایت دولت و فرزانگی، روایت داستانی کوتاه اما واقعی و سودمند از ملاقات یک جوان هوشمند با پیرمردی دولتمند است. جوان، خواستار آن بود که اوضاع مالی اش بهبود یابد چرا که در یک شرکت کوچک تبلیغاتی به عنوان دستیار کار می کرد و حقوق او متناسب با مخارج روزمره زندگی نبود.از این رو، توسط عموی خود به پیرمردی دانا و ثروتمند(میلیونر یک شبه) معرفی شد و پیرمرد قدم به قدم اسرار کامیابی و رموز خود در این راه را به او آموخت و تغییر و تحول های فراوان و مثبتی را در او ایجاد کرد. این کتاب کوچک، داستانی جالب و به یادماندنی را به ما ارزانی می‌دارد که پرده، از راز یکی از با اهمیت‌ترین و با ارزش‌ترین حقایق زندگی برمی دارد .این حقیقت که به دست آوردن موقعیت مالی و یک زندگی پر حاصل، هدف‌هایی هستند که ما می‌توانیم در صورت درک و اجرای اصول و قوانین موفقیت به آن‌ها دست یابیم.

آن سوی چهره‌ها/تالیف ناصرالدین صاحب زمانی/ ارائه دهنده؛ رسول گلبابائی(عضو کتابخانه)

کتاب آنسوی چهره ها یک کتاب شامل گفتارهایی همچون مسائل اجتماعی، بهداشت روانی و روانشناسی آسیب شناسی است.

تربیت فرزند از نظر اسلام/تالیف حسین مظاهری/ ارائه دهنده؛ زهرا ابریشمی (عضو کتابخانه)

کتاب «تربیت فرزند، از نظر اسلام» نوشته استاد اخلاق آیت الله حسین مظاهری کتابی است با نثر روان و بسیار شیوا و قابل فهم برای جوانان و بزرگسالان که به وظایف والدین در قبال تربیت و تاثیر عملکرد آنها بر شقاوت و فلاحت فرزندانشان می پردازد. با مطالعه این کتاب به موارد متعددی که اهمال و بی توجهی از آنها موجب عقده ای شدن فرزند کودک، نوجوان یا جوان ما می شود آگاه می شویم، معنای عقده ای شدن را می فهمیم و می آموزیم که باید چگونه با فرزند خویش در چارچوب شرع مقدس اسلام کنش داشته باشیم تا فرزند خویش را در چاه کمبود نیازهای روحی و روانی از جنبه های گوناگون نیندازیم.

captcha