ایجاد شبکه سراسری مساجد امام سجاد(ع) یکی از شاخص‌ترین نتایج کنگره
کد خبر: 3658416
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) اعلام کرد:

ایجاد شبکه سراسری مساجد امام سجاد(ع) یکی از شاخص‌ترین نتایج کنگره

گروه معارف: دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) ایجاد شبکه سراسری مساجد امام سجاد(ع) و راه‌اندازی مرکز تخصصی حفظ صحیفه سجادیه را از شاخص‌ترین نتایج کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) برشمرد و پیشنهاد داد که از سال آینده آیین افتتاحیه کنگره در روایت اول شهادت امام سجاد(ع) به‌صورت یک سال درمیان در شهرهای تهران و قم و مراسم پایانی نیز در بندرعباس برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، علی علامه زاده صبح امروز (هشتم آبان ماه) در آیین تجلیل از عوامل اجرایی هفتمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) بیان کرد: این رخداد در سال نخست در قالب یک همایش شهرستانی در بندرعباس برگزار شد، سال دوم شهرستان های مختلف هرمزگان را تحت پوشش قرار داد و از سال سوم دامنه آن به استان های جنوبی کشور رسید.
وی افزود: از سال دوم به بعد هرساله بیش از 400 نخبه مسجدی از هرمزگان جهت شرکت در همایش ها و کارگاه های تخصصی تربیت مبلغ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با عنوان «سفیران ولایت» به شهر مقدس قم اعزام و در کنار فراگیری مباحث آموزش تخصصی، از مواهب زیارت اماکن مذهبی و دیدار با مراجع عظام تقلید نیز برخوردار می گردنند.
 علامه زاده با یادآوری اینکه از دوسال قبل تا کنون برنامه های جانبی کنگره در مساجد هم نام امام سجاد(ع) در سراسر ایران اسلامی برگزار می شود، عنوان کرد: طی این مدت ویژه برنامه هایی نیز در کشورهای مختلف پنج قاره جهان با استقبال بی نظیر برگزار شده است.
 وی ادامه داد: برنامه های بخش بین الملل در سال گذشته در 12 کشور و امسال در 15 کشور جهان با حضور شیعیان، اهل سنت، مسیحیان و ... برگزار گردیده است که درصورت موفقیت در جلی حمایت مسئولان و مردم، این روند در سال های آینده در گستره بیشتری دنبال خواهد شد.
 دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با بیان اینکه اولویت برنامه های بخش بین الملل کنگره در سال آینده کشورهای مهم اروپایی و آمریکایی است، خاطرنشان کرد: برنامه های کنگره امسال در شهر لاهه هلند، اسپانیا، کانادا، انگلستان، ایتالیا، آرژانتین، کلمبیا، گواتمالا، آفریقای جنوبی، هند، میانمار، پاکستان، افغانستان و ... برگزار گردید.
 وی از «جوزف هاشم» وزیر چهار وزارتخانه لبنان، «گابریل داود» اسقف مسیحی، «دکتر لبیب بیضون» فوق تخصص فیزیک، «میشل کعدی» استاد برجسته دانشگاه بیروت و ... به عنوان برخی از میهمانان خارجی کنگره طی سال های گذشته نام برد و بیان کرد: یکی از اندیشمندان اهل سنت خارجی که در کنگره شرکت کرده بود پس از بازدید از مساجد و مدارس علوم دینی اهل سنت اذعان کرد که با توجه به تبلیغات مسموم علیه ایران، قبل از شرکت در کنگره گمان می کردم که اهل سنت در ایران از داشتن مسجد و مدرسه محروم هستند.
 علامه زاده ایجاد شبکه سراسری مساجد امام سجاد(ع) و راه اندازی مرکزی تخصصی حفظ صحیفه سجادیه را از شاخص ترین نتایج کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برشمرد و پیشنهاد داد که از سال آینده آیین افتتاحیه کنگره در روایت اول شهادت امام سجاد(ع) به صورت یک سال درمیان در شهرهای تهران و قم و مراسم پایانی نیز در بندرعباس برگزار شود.
وی از آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با همکاری دادگستری و ستاد دیه هرمزگان و رسیدگی به امور نیازمندان به کمک کمیته امداد و جامعه خیرین به عنوان شاخص ترین اقدامات در حوزه عمل به سیره امام سجاد(ع) نام برد و بیان کرد: در سال گذشته شش زندانی و امسال نیز 7 نفر از حبس آزاد شدند و در روز کنگره نیز یکی از خیرین بدهی یک زندانی دیگر را نیز در سالن جلسات به ستاد دیه پرداخت کرد.
captcha