آلودگی هوا مدارس هفت شهرستان کردستان را تعطیل کرد
کد خبر: 3658801
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶

آلودگی هوا مدارس هفت شهرستان کردستان را تعطیل کرد

گروه اجتماعی: بر اساس تصمیم مدیریت بحران استان تمامی مدارس شهرستان‌های سنندج، سقز، مریوان، سروآباد، کامیاران، دهگلان و بانه در نوبت بعدازظهر امروز سه‌شنبه 9 آبان 96 تعطیل است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، علیرضا منتشلو، رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان با اعلام این خبر گفت: با توجه به تصمیم مدیریت بحران استان و پایش صورت گرفته از طریق اداره کل محیط زیست کردستان که قبل از ظهر امروز صادر شد به علت پدیده گرد و غبار، ناسالم بودن وضعیت هوا و تاثیر منفی آن بر سلامت افراد به خصوص دانش آموزان، تمامی مدارس نوبت بعدازظهر شهرستان‌های سنندج، سقز، مریوان، سرو آباد، کامیاران، دهگلان و بانه در تمامی مقاطع تحصیلی امروز سه شنبه 9 آبان ماه تعطیل شدند.

کژال حبیب‌زاده، رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط زیست کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: به دلیل ورود گرد و خاک به استان کردستان، هوای امروز سنندج در شرایط خطرناک قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای شنبه، یک شنبه و دوشنبه هفته جاری هم شاهد آلودگی هوای استان بودیم، افزود: امروز میزان این آلودگی بسیار بیشتر بوده و به 9 برابر حد استاندارد رسیده است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط زیست کردستان بیان کرد: لازم است کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی عروقی و گروه‌های حساس به صورت جدی از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

یادآور می‌شود؛ براساس اعلام اداره کل هواشناسی کردستان هم به دلیل انتقال گرد و خاک عراق و سوریه به استان کردستان، کیفیت دید و هوا کاهش یافته است اما به تدریج از روز چهارشنبه میزان این آلودگی کمتر خواهد شد.

captcha