رسانه‌های مقاومت و تاثیرات آن در افکار عمومی جهان
کد خبر: 3658912
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/ 134

رسانه‌های مقاومت و تاثیرات آن در افکار عمومی جهان

گروه بین الملل: نشست رسانه‌های مقاومت و تاثیرات آن در افکار عمومی جهان در پاویون رسانه‌های خارجی بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.

رسانه های مقاومت و تاثیرات آن در افکار عمومی جهان
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، صلاح فحص، نماینده رادیو الرساله و هفته‌نامه العواصف لبنان در نشستی با عنوان «رسانه‌های مقاومت و تاثیر آن در افکار عمومی جهان» که در پاویون رسانه‌های خارجی بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در روز سه شنبه (9 آبان) برگزار شد، با اشاره به سخنی از امام موسی صدر در مورد نقش اطلاع‌رسانی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی باید در راستای رضایت خداوند و خدمت به بشر باشد.

اهمیت اطلاع‌رسانی

نماینده رادیو الرساله و هفته‌نامه العواصف لبنان در مورد اهمیت اطلاع‌رسانی  گفت: امام موسی صدر فرمودند اطلاع رسانی از مهم ترین میادین جهاد و دقیق ترین آن است و زمینه ساز افکار عمومی و پرورش دهنده آن بوده و در ایجاد فرهنگ عمومی کمک می کند و نوعی غذا برای روح و معنویت انسان است.

وی افزود: اطلاع‌رسانی در توسعه افکار انسان بسیار مهم است و نقش اساسی در هدایت احساسات و افکار مردم دارد و چهره جدیدی به معنویت می‌بخشد.

اطلاع‌رسانی غلط در مورد مقاومت

صلاح فحص در مورد اطلاع‌رسانی‌های غلط رسانه‌ها در مورد مقاومت گفت: زمانی گمراهی و انحراف و مخدوش‌سازی و وارونه جلوه دادن واقعیت ها مانند آتشی در جان رسانه های گروهی افتاد و سبب شد مردم اطلاعات واقعی از مقاومت نداشته باشند.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی و نقش آن در مقابله با جنگ نرم بسیار موثر تر از بمباران و موشک باران است چرا که اندیشه ها و احساسات را هدف می گیرد و تحریف واقعیت ها باعث ایجاد تفرقه و از بین رفتن اعتماد و اطمینان می شود.

اطلاع رسانی مقاومت

صلاح فحص فعالیت های مقاومت را با مقاومت اطلاع رسانی همسو و مرتبط عنوان کرد و افزود: امروزه اطلاع رسانان مقاومت مانند همان اشخاصی هستند که در میدان و صحنه نبرد می جنگند و این اطلاع رسانی شامل ماهواره ها و فضای مجازی و اینترنت است.

وی گفت: نبرد میان ما و دشمن در واقع نبرد بر سر تصرف اندیشه ها و قلوب است همچنین دشمن برای تصرف زمین، نفت و بازار ما تلاش دارد و این بدان معنا است که همه ما بر اساس توانمندی های خود می توانیم در مقاومت شرکت کنیم.

فحص ادامه داد: زمانی که ما اخبار مقاومت فلسطین یا لبنان یا هر سرزمین دیگر و حقایق و موفقیت های آن ها را به عربی یا انگلیسی بیان می کنیم در واقع در از طریق اطلاع رسانی در مقاومت سهیم شده ایم.

وی در مورد کمک به رزمندگان مقاومت از طریق اطلاع رسانی گفت: زمانی که اشخاصی را که در مورد انتفاضه و عملیات شهادت طلبانه شک دارند به چالش می کشیم با این اقدام از رزمندگان مقاومت دفاع کرده و به آن ها کمک می کنیم و مانع طرف های اسراییلی و آمریکایی برای محاصره سیاسی و اطلاع رسانی مقاومت می شویم.

نماینده رادیو الرساله با تاکید مجدد بر اطلاع رسانی به عنوان ابزار کمک به مقاومت اظهار کرد: زمانی که در مورد روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و صهیونیستی شدن اطلاع رسانی کرده و مقاومت می کنیم و زمانی که مردم را به تحریم تولیدات آمریکایی و صهیونیستی فرا می خوانیم و به آنان در مورد آثار ویرانگر این کالاها هشدار می دهیم در واقع به مقاومت تاکید می ورزیم.

وی تصریح کرد: برای پیروزی در جنگ بیش از امکانات جنگی نیاز به رسانه و اطلاع رسانی در مورد مقاومت داریم و در این راستا باید اقدام به نوآوری کرده و فداکاری کنیم.

فحص گفت: اطلاع رسانی غلط دیگران نباید قدرت تشخیص را از ما سلب کند و و باعث شود که ما در تقلید کورکورانه گرفتار شویم.

قدرت اطلاع رسانی مقاومت

فحص اظهار کرد: اطلاع رسانی مقاومت ثابت کرد که اعراب قادر هستند که از اطلاع رسانی در نبرد خود علیه دشمن اول خود یعنی رژیم صهیونیستی استفاده کنند.

جنگ روانی که رسانه مقاومت علیه اشغالگران اسراییلی در جنوب لبنان ایجاد کرد، توانست این چهره را دگرگون سازد و آن را بر اساس واقعیت نشان دهد.

در گذشته رسانه های صهیونیستی که بر عقل و اندیشه اعراب سیطره داشتند، چهره مقاومت را وارونه ساخته بودند تا اینکه رسانه مقاومت وارد عمل شد و توانست چهره جدید از مسلمانان را ارائه دهد نه آن چهره ای که این رژیم می خواهد.

وی در پایان گفت: اطلاع رسانی مقاومت مبتنی بر واقعیت ها و حقایق و تصاویر آن برگرفته از صحنه های واقعی نبرد است و همین برای ایجاد تغییر کافی است که باعث شد رسانه های اسراییلی دچار یاس و ناامیدی شوند و جامعه عربی کرامت خود را بازیابد/.
captcha