امر به معروف در فضای مجازی نهادینه شود
کد خبر: 3659136
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳

امر به معروف در فضای مجازی نهادینه شود

گروه اجتماعی: استاندار سمنان بر لزوم نهادینه شدن امر به معروف در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: نهادینه شدن اقدامات فرهنگی مانند امر به معروف نیازمند استمرار و احساس مسئولیت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، محمدرضا خباز، استاندار سمنان 10 آبان در چهارمین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان اجرای دقیق و به موقع امر به معروف و نهی از منکر را در اداره کشور بسیار مهم خواند و گفت: در شرایطی که ۱۶۷ رسانه در حال تخریب نظام اسلامی هستند امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی جامعه نهادینه شده و جلوی شبهات گرفته شود
وی با بیان اینکه سمنان در بین سی و یک استان سی و یک امین استان از بعد سلامت اداری است، افزود: آسایش فردی و فکری جامعه، ادارات سالم و کاهش آسیب های اجتماعی همه در گرو تبیین امر به معروف و نهی از منکر در کشور است.
استاندار سمنان با بیان اینکه آمران به معروف از این نظر که بدون حقوق و مواجب فرایض الهی را احیا می کنند، قابل تقدیر هستند، متذکر شد: نهادینه شدن کارفرهنگی نیازمند عشق، احساس مسئولیت و استمرار است بنابراین انسان نباید به بهانه اثر نداشتن امر به معروف از انجام این فریضه الهی شانه خالی کند.
خباز با بیان اینکه ترک کردن امر به معروف زمامداری افراد فاسد را در جامعه به دنبال دارد متذکر شد: لذا امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای مادام العمر محسوب می‌شود که به یک زمان خاص تعلق ندارد و هر لحظه نیازمند مصون ماندن از گناهان هستیم.
وی عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر را در استان سمنان مطلوب خواند و افزود: امر به معروف و نهی از منکر به فرمایش امام (ره) قبل از وجوب شرعی، وجوب عقلی دارد و خواهرانی که علارغم داشتن فرزند و وظیفه مادری خود در ترویج امر به معروف و نهی از منکر تلاش می کنند، شایسته تقدیرند.
منبع: خبرگزاری مهر
captcha