طلاب به واسطه پیاده‌روی اربعین از تبلیغ داخل غافل نشوند
کد خبر: 3659205
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
آیت‌الله فاضل لنکرانی:

طلاب به واسطه پیاده‌روی اربعین از تبلیغ داخل غافل نشوند

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تاکید کرد: در عین اینکه باید در اربعین حسینی حضور جهانی و میلیونی داشته باشیم، طلاب نباید از تبلیغ در شهر و روستاها در این ایام که واجب کفایی و در بعضی موارد واجب عینی است غفلت کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، امروز دهم آبان ماه در درس خارج خود با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی(ع) و آئین پیاده‌روی گفت: پیاده‌روی‌ها واقعا باید قلوب ما را  به ابا عبدالله الحسین(ع) هر چه بیشتر نزدیک کند.

وی با اشاره به روایتی که در امالی مرحوم صدوق آمده است عنوان کرد: امام فرمودند «إن الحسین علیه السلام لینظر إلی زوّاره» خود امام حسین (علیه السلام) به زائرش نظر می‌کند و «إنه یستغفر لمن یبکیه» هر کسی که برای امام حسین(ع) اشک بریزد اول کسی که به او نگاه می‌کند و برایش استغفار می‌کند خود امام حسین(علیه السلام) است.

آیت‌الله فاضل بیان کرد: عجیب دنباله روایت است و آن اینکه امام حسین از آباء خودش، پیامبر(ص)، امیرالمؤمنین(ع) و فاطمه زهرا(س) می‌خواهد و می‌گوید همان طوری که من برای زائر خودم استغفار کردم شما هم برای گریه کن من و زائر من استغفار کن که این روایت دلالت بر این دارد که استغفار آنها یک مرتبه‌‌ بالاتری را برای این زائر ثابت می‌کند و الا خود امام حسین وقتی استغفار می‌کند خدا همه‌ گناهانش را مسلم می‌بخشد و دیگر چه باقی می‌ماند که پیامبر(ص) هم استغفار کند؟‌.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: این نکته بسیار جالب است که استغفار همه این‌ها هر کدام جزءالعله برای غفران الهی است؟ یا هر کدام تمام العله است؟ قطعاً تمام العله است، مگر می‌شود امام حسین(علیه السلام) برای کسی استغفار کند و خدا بگوید من بخشی از گناهان او را بخشیدم.

این استاد حوزه ادامه داد: استغفار هر کدام تمام العله است ولی هر کدام یک مرتبه‌ای از مراتب استغفار را برای این انسان شامل می‌شود از حیث آثار و نتایج، از حیث تقرب به خدا، آن استغفاری که پیامبر برای یک انسان می‌کند اعلی درجه استغفار است و این انسان را از هر جهت مقرب الی الله قرار می‌دهد.

آیت‌الله فاضل با بیان اینکه همه باید در راس دعاهایمان حفظ این نظام اسلامی باشد اظهار کرد: این بزرگترین دعای زائر امام حسین در اربعین باید باشد زیرا این نظام ما رشحه‌ای از انقلاب امام حسین علیه السلام است و اگر خدایی نکرده ضعف و فطوری بخواهد در آن به وجود بیاید ما جواب امام حسین(ع) را در قیامت نداریم.

وی با بیان اینکه روز به روز دشمنی با انقلاب اسلامی بیشتر شده است، تاکید کرد: امیدوارم به برکت این راهپیمایی عظمت انقلاب ما، عظمت ملت ایران، روز به روز در دنیا بیشتر بشود.

آیت‌الله فاضل لنکرانی در ادامه بیان کرد: در عین اینکه باید در اربعین حسینی حضور جهانی و میلیونی داشته باشیم، طلاب نباید از تبلیغ در شهر و روستاها در این ایام که واجب کفایی و در بعضی موارد واجب عینی است غفلت کنند.

captcha