بازدید مدیرعامل خبرگزاری «النخیل» عراق از غرفه ایکنا
کد خبر: 3659275
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
اخبار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات/161

بازدید مدیرعامل خبرگزاری «النخیل» عراق از غرفه ایکنا

گروه بین‌الملل: «محمدعلی حکیم»، مدیرعامل خبرگزاری «النخیل» عراق، بعدازظهر امروز، 10 آبان‌ماه، از غرفه ایکنا در بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها بازدید کرد.

 غرفه
بازدید مدیرعامل خبرگزاری «النخیل» عراق از ایکنا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مصلای امام خمینی(ره)، محل برپایی بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، محمدعلی حکیم، در بازدید از غرفه ایکنا مباحثی درباره آخرین تحولات عراق پس از برگزاری همه‌پرسی غیرقانونی اقلیم کردستان، تلاش ارتش و نیروهای بسیج مردمی عراق برای نابودی آخرین عناصر تکفیری داعش و روابط اخیر عراق و عربستان مطرح کرد.

وی درباره همه‌پرسی غیرقانونی اقلیم کردستان گفت: عراق و کشورهای منطقه اجازه تأسیس اسرائیل دوم را در منطقه ندادند و مسئله همه‌پرسی کاملا مختومه شد.

حکیم درباره روابط اخیر عراق و عربستان گفت: قطعا حیدر عبادی به دنبال نزدیکی روابط بین ایران و عربستان است و مطمئنا دولت عراق به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی خود را نخواهد شد.

این تحلیلگر سیاسی عراق با تأکید بر این که آینده عراق پس از داعش بسیار شکوفا خواهد بود، گفت: دولت عراق در زمینه مبارزه با داعش بسیار موفق عمل کرد و هم‌اکنون تنها یک درصد از خاک این کشور در سیطره گروه تکفیری ـ تروریستی داعش باقیمانده که به‌زودی آزاد خواهد شد.

مدیرعامل خبرگزاری النخیل در پایان، نمایشگاه مطبوعات امسال را بسیار پربارتر نسبت به سال‌های گذشته ارزیابی کرد و گفت: بهتر است رسانه‌های خارجی نیز برای تعامل بیشتر از رسانه‌های ایران و آشنایی با واقعیت رسانه‌ای ایران در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.
captcha