قیام اباعبدالله بر پایه ظلم‌ستیزی بود
کد خبر: 3659586
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
حسینی:

قیام اباعبدالله بر پایه ظلم‌ستیزی بود

گروه سیاسی: مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: منطق قیام اباعبدالله بر پایه ظلم‌ستیزی بود و 13 آبان یکی از ایام‌الله روز استکبارستیزی است و باید با مرور تاریخ اسلام ریشه این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام مجتبی حسینی، مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان زنجان ظهر امروز جمعه 12 آبان‌ماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: صدها روایت و ده‌ها آیه در خصوص مذمت ظلم و توجه به ظلم‌ستیزی وجود دارد و یکی از مباحثی که امام سجاد (ع) در صحیفه گران‌قدر سجادیه به آن اشاره فرموده‌اند، مبحث ظلم است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: یکی از وصایای آخر سیدالشهدا (ع) که بر بالین حضرت سجاد (ع) حاضر شد فرمود: «فرزند عزیزم در عمرت به کسی ظلم نکن، مخصوصا به کسی که جز خدا پناهگاهی ندارد».

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: ظلم نکردن و زیر بار ظلم نرفتن منطق دین و منطق قیام اباعبدالله الحسین است و در عصر حاضر یکی از ایام‌الله روز استکبارستیزی است و باید با مرور تاریخ اسلام ریشه این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در منابع تاریخی آمده روسل خدا (ص) در پاسخ به فردی که از ایشان پرسید چه عملی انجام دهم که در روز قیامت در زمره مسلمانان باشم، تصریح کرد: در منابع تاریخی آمده پیامبر اکرم (ص) در پاسخ به این سئوال و بعد از قدری تامل فرمودند برای رسیدن به این منظور در طول زندگی خود به کسی ظلم نکن.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه شعار به معنای آرم و علامت است که هرچند کوتاه است ولی در خود محتوای بزرگی دارد، تاکید کرد: اولین شعار مسلمانان طبق تاکید خدای متعال در قرآن‌کریم شعار «لااله‌الاالله» است که خدای متعال فرمود: «قولوا لااله‌الاالله تفلحوا» و این مسئله رمز پیروزی و سعادت مسلمانان در همه اعصار بوده و خواهد بود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه قرآن منشور سعادت و هدایت در همه اعصار است، گفت: خدای متعال در آیه 82 از سوره مبارکه اسراء می‌فرماید: «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا»؛ «و ما آنچه را براى مؤمنان مايه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى ‏كنيم و[لى] ستمگران را جز زيان نمى‏ افزايد».

حجت‌الاسلام حسینی همچنین بر لزوم حضور حداکثری آحاد مردم در راهپیمایی 13 آبان تاکید کرد و گفت: شعار مرگ بر آمریکا برگرفته از جنایت‌ها و خیانت‌هایی است که دولت آمریکا قبل و بعد از انقلاب اسلامی علیه ملت ایران روا داشته است که از نمونه آن تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ملت ایران است.

captcha