تداوم تلاش‌ها تا لحظات پایانی نمایشگاه/ وزیر برای خداقوت آمد
کد خبر: 3659608
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
اخبار بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات/ 219

تداوم تلاش‌ها تا لحظات پایانی نمایشگاه/ وزیر برای خداقوت آمد

گروه جامعه: روز پایانی بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات در غرفه ایکنا تحت تأثیر فضای خلوت حاکم بر مجموعه نمایشگاه، روز کم‌کارتری را نسبت به روزهای قبل پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، غرفه این خبرگزاری در روز هشتم و پایانی بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، میزبان تعدادی از شخصیت‌ها در مسئولیت‌های مختلف بود. البته امروز سپرده‌گذاران مالباخته تعدادی از مؤسسات مالی و اعتباری همانند برخی روزهای قبل دست به اعتراض زدند و همین مسئله در اقبال کمتر مسئولان برای حضور مسئولان در نمایشگاه مؤثر بود.
غرفه ایکنا امروز نیز شاهد حضور برخی شخصیت‌ها بود و از جمله احمد جولایی، استاد دانشگاه و کارگردان تئاتر، اولین مهمان غرفه ما بود. وی به بیان نکاتی درباره قابلیت‌های دراماتیک قرآن پرداخت و از جمله نکاتی را درباره قابلیت قصص قرآنی برای تبدیل شدن به فیلم و تئاتر بیان کرد.
امروز همچنین سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در غرفه ایکنا، به دست‌اندرکاران این خبرگزاری در انعکاس اخبار قرآنی و فعالیت یک هفته‌ای در نمایشگاه مطبوعات دست مریزاد و خدا قوت گفت.
جمشید جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، یکی دیگر از مهمانان غرفه ایکنا در ساعات اولیه بازگشایی نمایشگاه مطبوعات بود. وی به بیان نکاتی درباره وضعیت بودجه‌های قرآنی در کشور و همچنین دلایل تخصیص نامناسب بودجه فعالان قرآنی و فرهنگی پرداخت.
آیت الله سیدرضا حسینی مازندرانی، استاد اخلاق و متولی مسجد امام حسین(ع) شهرری، دیدگاه‌های خود درباره وضعیت توجه به فعالیت‌های قرآنی در کشور و اهمیت آموزش قرآن کریم برای عامه مردم پرداخت. وی همچنین نکاتی را درباره عواقب وجود ربا در اقتصاد کشور بیان کرد.
سیدهادی طباطبایی مزدآبادی، رئیس انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، محور مباحث خود را بر وضعیت توجه به اقتصاد شهری و همچنین اهداف و اقدامات انجام شده توسط این انجمن قرار داد. ولی یاراحمدی، خادم قرآن و رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز نکاتی را درباره اهمیت توجه به آموزش قرآن کریم و همچنین توجه به فعالان جامعه قرآنی کشور بیان کرد.
رسول اولیا زاده، عکاس پیشکسوت، به بحث درباره عکاسی مراسم باشکوه اربعین پرداخت. حسین کشیلی، سرپرست اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد نیز با اشاره به نامگذاری مشهد 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام به بیان رویدادهای قرآنی در این شهر پرداخت. استاد رحیم خاکی، قاری بین‌المللی قرآن و رئیس مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی، نیز با حضور در این غرفه به حاضران خداقوت گفت.
عبدالهادی فقیه‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و حسن بیادی، عضو سابق شورای شهر تهران، با حضور در غرفه ایکنا به گفت‌و‌گو با دست اندرکاران پرداختند.
شاهین فرهت، سازنده سمفونی پیامبر اعظم(ص) دیگر میهمان نمایشگاه مطبوعات بود که با حضور در این غرفه به بیان نکاتی درباره این سمفونی پرداخت.
captcha