جشنواره بلوط روستای سرسختی علیا برگزار شد
کد خبر: 3659799
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

جشنواره بلوط روستای سرسختی علیا برگزار شد

گروه اجتماعی: اولین جشنواره بلوط روستای سرسختی علیا از توابع شهرستان شازند در راستای فرهنگ‌سازی حراست از منابع ملی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اولین جشنواره بلوط روستای سرسختی علیا از توابع شهرستان شازند در راستای فرهنگسازی حفظ و حراست از منابع طبیعی ملی برگزار شد.
علی ابراهیمی، نماینده مردم شهرستان شازند در مجلس شورای اسلامی در این جشنواره گفت: جنگل‌های بلوط روستای سرسختی تنها ذخیره‌گاه بلوط استان بوده و جزو ذخایر ژنتیکی این استان محسوب می‌شوند.
ابراهیمی افزود: حیات بشر بسته به حفظ محیط زیست است و همه در برابر حفاظت از آن مسئول هستند به خصوص این ذخیره گاه بلوط که غیر از بعد زیستی یک جاذبه طبیعی نیز محسوب می‌شود.
یوسف یوسفی، مدیرکل منابع طبیعی استان نیز در این جشنواره با تاکید بر اهمیت حراست از  ذخیره‌گاه ملی گفت: در گذشته جنگل‌های بلوط در سطح وسیعی از استان مرکزی پراکنده بود اما به دلیل بهره‌برداری‌های مختلف و بی منطق بخش زیادی از آن از بین رفته و امروز باید از این ذخیره‌گاه به عنوان سرمایه طبیعی باقی مانده حراست کرد.
یوسفی افزود: جنگل‌های بلوط غرب کشور پراکندگی وسیعی دارند و این ذخیره‌گاه نیز جزو همین جنگل‌ها محسوب می‌شوند.
گفتنی است در پایان مراسم جمعی از حاضرین با کاشت نهال و و ایجاد نمادین زنجیره انسانی حمایت خود را از منابع طبیعی و محیط زیست استان اعلام کردند.
captcha