رویکرد انقلابی در سطوح مختلف حوزه‌های علمیه تقویت شود
کد خبر: 3659913
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
نماینده سابق مقام معظم رهبری در سوریه:

رویکرد انقلابی در سطوح مختلف حوزه‌های علمیه تقویت شود

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده سابق مقام معظم رهبری در سوریه با بیان اینکه باید مدیران و مسئولان سراغ گزینش نیروهای متخصص و انقلابی بروند، گفت: رویکرد انقلابی باید در سطوح مختلف حوزه‌های علمیه تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام سید محمود وزیری یزدی، نماینده سابق مقام معظم رهبری در سوریه، امروز13 آبان‌ماه در جمع راهپیمایان روز 13 آبان، اظهار کرد: سالگرد تبعید ظالمانه امام خمینی(ره) در سال ۴۳ به ترکیه، سالروز حمله دژخیمان پهلوی به دانشگاه تهران در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در تهران همزمان با چنین روزی  در سال ۵۸ حوادث مهم این روز است.
وی افزود: امام خمینی(ره) تصرف خانه امن آمریکایی‌ها در تهران را انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اسلامی نامید.
این مبلغ بین‌المللی بیان کرد: این سه ضلع که باعث به وجود آمدن تحولی در جامعه است، باعث دوام و پایداری خیزش مردمی شد .
وزیری یزدی با بیان اینکه ضلع اول این مثلث مهم، توجه به اصل امامت و رهبری است، تصریح کرد: این اصل سبب شد فریاد اسلام‌خواهی ایران در سراسر منطقه بپیچد.
وی ادامه داد: محور دوم این مثلث، توجه به جوان است و اگر بخواهیم نهضت خونین، الهی و اسلامی ما بماند باید هرچه بیشتر در مسیر تعلیم و جذب جوانان اسلامی فعالیت کنیم و بهتر و بیشتر آنان را تحت پوشش قرار دهیم.
امام جمعه سابق آلمان بیان کرد: در منطقه‌ای که ما زندگی می‌کنیم، دشمن با سوء استفاده از تمام ابزار و تکنولوژی برای جذب جوانان به سمت فرهنگ بیگانه تلاش کرده و می‌کند .
وزیری یزدی با بیان اینکه باید ببینیم ما چه طرح نویی برای جذب جوانان درانداخته‌ایم تا آنان جذب دشمن نشوند، اظهار کرد: ضلع اول 13 آبان‌ماه رهبری و ضلع دوم آن رسیدگی به جوان است.
وی با بیان اینکه امروز خیل جوانان وطن مثل جوانان این استان برای دفاع از حرم خیز برداشته‌اند و به شهادت رسیده‌اند، افزود: جوان ایرانی نه تنها لحظه‌ای تردید به خود راه نداده ‌است، بلکه وقتی جوانی مانند شهید حججی سر از تن او جدا می‌شود بقیه جوانان و خانواده او برای دفاع از حرم مشتاق‌تر می‌شوند. 
این مبلغ بین‌المللی بیان کرد: حوزه‌های علمیه، روحانیت، مسئولان و مدیرانی که دغدغه دارند باید به جوانان توجه بسیاری کنند .
وزیری یزدی ادامه داد: سه عنصری که رهبر انقلاب بر آن پافشاری کردند، عنصر امید، ایمان و  انرژی است .
  وی با بیان اینکه انرژی، پتانسیل ترقی و سکوی پرش هر جامعه‌ای جوان است و جوان پر از انرژی است، افزود: اگر امید جوان کم‌رنگ شود، وابستگی او به غرب و تقلید از بیگانه در ذهن و دل او پدید خواهد آمد .
  وزیری یزدی ادامه داد: ضلع سومی که ۱۳ آبان‌ماه را برای همیشه بر تارک ایران اسلامی نقش بست، تسخیر لانه حاسوسی آمریکا بود .
وی با بیان اینکه این روز، روز مبارزه با دشمن شماره یک جهان بشریت است، تصریح کرد: استکبارستیزی را در هر کجای دنیا نام ببرند، ناخودآگاه نام ایران در ذهن تداعی می‌شود .
نماینده سابق مقام معظم رهبری در سوریه با بیان اینکه قابل توجه کسانی که فکر می‌کنند آمریکا دست دوستی دراز کرده بنابر آیه قرآن این‌ها هیچ‌وقت دست دوستی دراز نمی‌کنند، افزود: خداوند متعال در بیش از ۲۵ آیه قرآن از (ویل لهم) به معنای وای برآنان نام برده است .
وزیری یزدی با بیان اینکه پشتوانه شعار مرگ بر آمریکا، آیات وحی مبین است، تصریح کرد: چنانچه در برجام این نامردمان به ایران نشان دادند، همه متوجه شدند که این‌ها اهل دوستی هستند .
وی با بیان اینکه ما در مقابل تمام دام‌هایی که آمریکا پهن کرده در صورتی پیروزیم که این نقاط قوت را تقویت کنیم، اظهار کرد: باید از امام زمان خود اطاعت و رهبری کرده، در کنار او بمانیم و در رکاب با او و با تمام وجود در خدمت او باشیم .
امام جمعه سابق آلمان بیان کرد: دشمنان حق دارند سپاه را محاصره کنند، سپاهی که در هر کشوری حضور پیدا کرد، در هر صحنه بین‌المللی قدم گذاشت و بینی عربستان سعودی، آمریکا و دشمنان را به خاک ذلت نشاند. 
وزیری یزدی با بیان اینکه باید به سیستم دفاعی به شکل بهتر از گذشته پرداخت، افزود: باید در مقابل رژیم سفاک آمریکا با تمام قوا ایستاد و اندیشه بسیجی و فرهنگ مقاومت را به سایر نقاط منطقه انتقال داد. 
وی با بیان اینکه باید مدیران و مسئولان سراغ گزینش نیروهای متخصص و انقلابی بروند، تصریح کرد: رویکرد انقلابی باید در سطوح مختلف حوزه‌های علمیه تقویت شود .
نماینده سابق مقام معظم رهبری در سوریه اظهار کرد: اگر این رویکرد انقلابی در تمام لایحه‌های حوزه علمیه تقویت شود، علما راه را بر روی دشمن بهتر، سالم‌تر و بدون هیچ گونه هزینه‌ای می بندند .
وزیری یزدی یادآور شد: اگر به این نکات توجه کنیم، این مراسم از مراسم تشریفاتی به مراسم حقیقی تبدیل می‌شود که تحولی در دلها ایجاد می‌کند.
captcha