جامعه بین‌المللی برای انزوای آمریکا به اجماع رسیده‌ است
کد خبر: 3660371
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶

جامعه بین‌المللی برای انزوای آمریکا به اجماع رسیده‌ است

گروه اجتماعی: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، گفت: جامعه بین‌المللی برای انزوای آمریکا به اجماع رسیده‌اند و در این میان ایران به دنبال این است که مبادلات خود را با ارزهای داخلی سایر کشورها انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، امروز در همایش طرح معرفت بسیج فرهنگیان آذربایجان‌شرقی، گفت: جامعه بین‌المللی برای انزوای آمریکا به اجماع رسیده‌اند و در این میان ایران به دنبال این است که مبادلات خود را  با ارزهای داخلی سایر کشورها انجام دهد.
وی، با اشاره به اینکه دشمنان در سال‌های اخیر اجماع جهانی علیه ایران ایجاد کرده و اخلال‌های جدی علیه اقتصاد ایران به وجود آوردند، افزود: استکبار جهانی که در جنگ سیاسی و نظامی نتیجه نگرفت، به دنبال جنگ اقتصادی بود و به همین دلیل تلاش کرد اجماع جهانی را با ایجاد نگرانی‌های کاذب علیه ایران شکل دهد.
فرهنگی، برجام را توافقی تلخ ولی اجتناب ناپذیر دانست و تصریح کرد: تلخ از این بابت که از بخشی از حق مسلم خود در حوزه انرژی هسته‌ای صرف نظر کردیم و اجتناب ناپذیر هم از این منظر که اجماع جهانی باید علیه ایران می‌شکست که با راهبری مقام معظم رهبری و تیم دیپلماسی کشور، این کار انجام شد ولی معرفی برجام به عنوان پیروزی بزرگ و فتح الفتوح واقعیت نداشت و نادرست بود.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هشدار داده بودند که آمریکا به تعهدات خود پایبند نخواهد بود ضمن اینکه دشمن در برجام برای خود جای پا ایجاد کرد و بانک‌های آمریکایی را در شکستن تحریم استثنا کرد که با آن می‌توانستند ارز را کنترل کنند و این کار را هم کردند.
وی تحرکات اخیر آمریکا را به خاطر منافذ موجود در برجام دانست و افزود: تنها دستاورد برجام که به نفع ایران بود، اثبات دشمنی جدی آمریکا با مردم ایران و بر هم خوردن اجماع جهانی علیه کشور بود و اروپا هم با حفظ ظاهر از ایران حمایت می‌کند.
فرهنگی خاطرنشان کرد: هر اتفاقی هم بیفتد به شرایط قبل از برجام و اجماع جهانی علیه ایران باز نمی‌گردیم و روسیه و برخی کشورهای دنیا با شرایط گذشته با آمریکا همراهی نخواهد کرد.
نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: ایران با ترکیه، روسیه و آذربایجان برای انزوای امریکا و حذف دلار به توافق رسیده است.
فرهنگی با اشاره به متفاوت بودن 13 آبان امسال افزود: دشمنی آمریکا تنها مربوط به ایجاد لانه جاسوسی در کشور نیست بیش از نیم قرن قبل از تسخیر لانه جاسوسی با کودتاها و دشمنی‌ها با مردم ایران دشمن بود و این خصومت ادامه دارد و برای همین مردم به ماهیت اصلی این دولت مستکبر آگاه هستند.
وی بیانات مقام معظم رهبری را در مورد تجربه دشمنی آمریکا با ایران یادآور شد و گفت: مصدق به عنوان ملی کننده نفت ایران، به آمریکا روی آورد، اعتماد و ارتباطاتش را تقویت کرد ولی همان آمریکایی‌ها علیه وی کودتا و شاه را چند دهه دیگر بر کشور حاکم کردند.
فرهنگی خاطرنشان کرد: آمریکا تلاش می‌کند کشورهای نفت خیز در خاورمیانه را تابع محض خود کند و برای رسیدن به این هدف داعش را به وجود آورد و به دنبال حاکمان سر سپرده در عراق، سوریه و لبنان و یمن بود تا منطقه علیه ایران یک دست شود ولی برعکس آن اتفاق افتاد و دست و اراده آمریکا از منطقه بریده شد.
وی ادامه داد: آمریکا برای جایگزینی داعش به دنبال تحریک و استقلال اقلیم کردستان عراق بود تا کشورهای منطقه را بر هم بریزد و این اقدام را توسط یکی از عناصر خود شروع کرد، اما این حرکت به سادگی مدیریت شد و سران کاخ سفید تصور نمی‌کردند به سرعت طرحشان شکست بخورد.
فرهنگی با اشاره به آیه 7 سوره مبارکه محمد « إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم» افزود: صدها مدافع حرم برای نصرت خداوند و دفاع از وطن از اسلام و انقلاب هزاران کیلومتر دورتر بدون ادعا می‌جنگند و نصرت خداوند وعده داده شده است و دشمنان ذلیل خواهند شد.
وی همچنین مشکلات متعدد فرهنگیان را یادآور شد و گفت: در ایران نوع نگاه به فرهنگ و فرهنگیان باید تغییر یابد و اگر به قانون خدمات کشوری عمل شود هیچ نارضایتی در بین فرهنگیان و کارمندان وجود نخواهد داشت.
در پایان این مراسم از معلمان بسیجی برتر طرح معرفت فرهنگیان تجلیل شد.
captcha