حق‌الله قرآن مقدم بر حق‌الناس شهری نیست
کد خبر: 3660517
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۵

حق‌الله قرآن مقدم بر حق‌الناس شهری نیست

گروه جامعه: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به‌ بدهی 30 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران و تاثیر آن در روند برنامه‌های دینی و قرآنی، گفت: قرآن به این نکته توجه می‌کند که حق‌الناس در اولویت است؛ لذا در وهله اول اولویت اداره شهر و مسائل جاری آن است؛ اما سعی می‌کنیم در حوزه قرآن نیز کوتاهی نکنیم.

محمد‌جواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به جایگاه برنامه‌های دینی و قرآنی در مصوبات و برنامه‌های شورای اسلامی شهر تهران، گفت: مهمترین وظیفه و رویکرد شورای اسلامی شهر تهران، اداره شهر است و بر اساس مطالبات شهروندان وظایفی دارد که سعی می‌کند فعالیت‌های خودش را ساماندهی کند.

وی ادامه داد: بر این اساس مسئله اولیه‌ای که طبیعتا بر عهده شهرداری است، بحث حمل و نقل عمومی و رعایت حقوق شهروندی از طریق نظارت بر مقررات شهری و احداث زیرساخت‌ها و فضای کالبدی است، که برای زندگی در شهر نیاز است، اما در کنار این موارد ضرورت دارد در حوزه نرم‌افزاری هم بتوانیم به نیازهای شهروندان توجه کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در شهری مثل تهران که پایتخت جمهوری اسلامی و به عنوان ام‌القری جهان اسلام نامیده می‌شود، جایگاه قرآن و توجه به مبانی قرآن یکی از حوزه‌ها و علایقی است که بحث عمده‌ای از شهروندان ما به آن توجه دارند و جز مطالبات آنهاست، لذا باید متناسب با همین مسئله شهر، شهرداری و شورای شهر به این مقوله توجه کنند.

حق‌شناس با بیان اینکه در سال‌های اخیر توجه شهرداری به ساخت و ساز بنا‌های مذهبی، حمایت از حرکات مذهبی، تلاش برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم اربعین و خدماتی که به هیئت‌ها و گروه‌های مذهبی در ماه محرم را حتما مشاهده کرده‌اید، افزود: همینطور اختصاص مرکزیتی به نام فرهنگسرای قرآن و توجه به پیام‌هایی که در این حوزه وجود دارد از دیگر مصادیق توجه به این امر مهم است و سعی کرده‌ایم در این حوزه کوتاهی نداشته باشیم و به نحو مقتضی به این مسئله ورود داشته باشیم.

وی با اشاره به بدهی 30 هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران و تاثیر آن در روند برنامه‌های دینی و قرآنی، گفت: قطعا زمانی که چنین بدهی وجود داشته باشد، اصل خود قرآن هم به این نکته توجه می‌کند که حق‌الناس در اولویت است و جایی که حق‌الناس مطرح است می‌بینیم که تاکیدی که بر آن می‌شود بر حق‌الله نمی‌شود، لذا طبیعی است که ما باید در وهله اول اولویت اداره شهر و مسائل جاری شهر مانند حمل و نقل، مترو، خطوط اتوبوس‌رانی و جمع‌آوری پسماند باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: تا زمانی که این اولویت‌ها و بدهی‌ها و‌جود دارد فعالیت بیشتر شهرداری متمرکز بر آنهاست و تلاش می‌کنیم که شهرداری و شورای شهر بتوانند در یک موقعیت مناسب ضمن اینکه به این اولویت‌ها می‌پردازند، از اولویت‌هایی دیگر در سایر حوزه‌ها ازجمله دینی و قرآنی توجه لازم را داشته باشد.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یکی از بچه ها
|
Saudi Arabia
|
۱۳۹۶/۰۸/۱۶ - ۱۰:۵۶
0
1
مسولین محترم توجه داشته باشند که کسب معارف دینی و قرآنی برای مردم نیز جزو حق الناس است حتی اگر برخی از آنان در ظاهر مطالبه نکنند اما در قیامت حق خود را از شما مطالبه خواهند کرد. چرا که دین و قرآن برای تعالی انسان هاست. بهتر است برای توجیه کم کاری ها از طرف خود حق الله و حق الناس را تعیین نکنیم.
captcha