روزنوشت محمدرضا نایینی درباره میهمان‌نوازی عراقی‌ها
کد خبر: 3660526
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵

روزنوشت محمدرضا نایینی درباره میهمان‌نوازی عراقی‌ها

گروه شبکه اجتماعی: حجت‌الاسلام محمدرضا نایینی در یادداشتی که در کانال خود منتشر ساخته است به بیان توضیح درباره رسم میهمان‌نوازی عراقی‌ها پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، حجت‌الاسلام محمدرضا نایینی که جهت شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی(ع) به شهر نجف مشرف شده است، در یادداشتی که در کانال خود منتشر ساخته است به بیان توضیح درباره رسم میهمان‌نوازی عراقی‌ها پرداخته است که از نظر می‌گذرد؛
«الان در نجف اشرف، ابتدای جاده كربلا منزل دوست قديمى‌ام حميد هستم. بيست سالى هست كه با هم رفيقيم. كاسبى معمولى است در نجف. از ابتداى دهه محرم درِ منزل را به روی زائران باز مى‌كند تا حدودا پایان ماه صفر. معجزه ایست این منزل دویست سیصد متری. امشب بنا است از ترکیه حدود دویست و پنجاه نفری بیایند اینجا. حمید بیرون منزل را هم چادر زده و هر روز سه وعده از زائران اربعین پذیرائی می‌کند. امشب هم داخل منزل برای خود او و هفت فرزندش جا نیست. از همسایه اجازه گرفته و بستر فرزندانش را در کوچه انداخته. از کسی هم پول نمی‌پذیرد.

روزنوشت محمدرضا نایینی درباره میهمان‌نوازی عراقی‌ها در اربعین

داستان‌های عجیبی از عنایات اباعبدالله الحسين به خودش دارد. از یک روز مانند حمید در خدمت مذهب بودن عاجزم اما امشب می‌توانم سرم را به راحتی بر بستر خواب بگذارم چون هر چه بنویسند و بگویند و شبهه کنند حمیدها محرم به محرم همه را یک‌جا با دریای دلِ پاک و همت والایشان می‌شویند.»
captcha