180 سازمان مردم نهاد در کردستان فعالیت می‌کنند
کد خبر: 3660836
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱

180 سازمان مردم نهاد در کردستان فعالیت می‌کنند

گروه اجتماعی: مدیرکل دفتر امورفرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: سازمان‌های مردم نهاد همیشه همیار و همگام با دستگاه‌های اجرایی تلاش کرده‌اند و در حال حاضر 180 سازمان مردم نهاد در کردستان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، جمال ارشدی، مدیرکل دفتر امورفرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان امروز 15 آبان در چهارمین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان کردستان ضمن اشاره به اینکه در زمینه آسیب های اجتماعی باید بیشتر تلاش شود، اظهار کرد: امروزه حاشیه نشینی به یک معضل تبدیل شده است و در حال حاضر در استان کردستان 52 منطقه حاشیه‌نشین وجود دارد که این یک آسیب است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری دستگاه های اجرایی در حوزه اجتماعی فعالیت‌های خوبی انجام گرفته است، افزود: در خصوص آسیب‌های اجتماعی در استان کردستان 910 میلیون تومان اعتبار جذب شده است که این مبلغ را در حوزه های مختلف تقسیم کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر امورفرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان با بیان این مهم در حوزه فساد اخلاقی بالغ بر 18 میلیون تومان هزینه شده است، ذکر کرد: سازمان‌های مردم نهاد همیشه همیار و همگام با دستگاه‌های اجرایی تلاش کرده‌اند و در حال حاضر 180 سازمان مردم نهاد در کردستان فعالیت می‌کنند.

ارشدی در ادامه با اشاره به اینکه اگر مجموع سمن های نیروی انتظامی و بهزیستی و تمامی بحث های دیگر را در نظر بگیریم 400 سازمان مردم نهاد فعال داریم، بیان کرد: از طریق سازمانهای مردم نهاد فعالیت های زیادی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی انجام شده است و باید از ظرفیت این سمن ها بیشتر بهره بگیریم.

وی در ادامه گفت: در سال 95 بالغ بر 17 طرح در خصوص مناطق حاشیه نشین انجام شده است که در این طرحها آموزشهای لازم و توانمند سازی نیز انجام شده است و امیدواریم با اجرای چنین طرحهایی بتوانیم در کاهش آسیب های اجتماعی گام های موثر برداریم.

مدیرکل دفتر امورفرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان با بیان اینکه در بحث طلاق عامل های زیادی موثر هستند، اظهار کردند: در این بحث متغیر های زیادی دخیل هستند و باید بر همین اساس تمام حوزه ها را وارد کار کنیم تا بتوانیم برای کاهش آن اقدامات موثری انجام بدهیم.

ارشدی در ادامه تصریح کرد: امار طلاق در استان کردستان 4 و یک دهم درصد است که این مهم نسبت به سال 94 هیچ تغییری نکرده است و بیشترین آمار طلاق نیز به شهرستان سنندج و کمترین آمار نیز به شهرستان سرو آباد باز می گردد.

وی گفت: در بحث مواد مخدر کارهای زیادی در خصوص کاهش آن انجام  شده است که در حال حاضر 67 درصد از معتادین در جامعه شهری و 33 درصد نیز به جامعه روستایی تعلق دارد که باید در این راستا بیشتر تلاش شود.

مدیرکل دفتر امورفرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان به کودکان کار در شهر سنندج اشاره و بیان کرد: تعداد کودکان کار در سال 95 بالغ بر  70 نفر هستند که بیشتر این افراد در مناطق حاشیه شهری مانند نایسر و عباس آباد زندگی می کنند.

ارشدی ضمن اشاره به اینکه 268 تکدیگر در استان وجود دارند، اظهار کرد: از این تعداد تکدی گر 146 نفر آن مرد و 122 نفر نیز زنها هستند که از این  تعداد 51 نفر نیز کسانی هستند  که از شهرهای دیگر وارد استان شده اند است.

وی در ادامه این جلسه به بحث اعتیاد اشاره و بیان کرد: در حوزه اعتیاد فرماندهی سپاه 10 محله را شناسایی و برای کاهش اعتیاد و مبارزه با این معضل اجتماعی در این منطقه بالغ بر 2 میلیارد و 200 میلیون تصویب و هزینه کرده است و برای سال جاری نیز 10 محله دیگر شناسایی و مبلغ 2 میلیارد تومان نیز در نظر گرفته شده است که مراحل تصویب آن با موافقت رو به جلو است.

مدیرکل دفتر امورفرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان در پایان با اشاره به اینکه در بحث آسیب‌های اجتماعی باید علمی فعالیت کنیم، یادآور شد: در کردستان آسیب اجتماعی به صورت جمعی وجود ندارد و اگر به صورت علمی با این معضلات برخورد کنیم میتوانیم موفق عمل کنیم.

captcha