مضامین قرآنی زمینه‌ساز سلامت انسان و جامعه هستند
کد خبر: 3660842
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵

مضامین قرآنی زمینه‌ساز سلامت انسان و جامعه هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار گفت: قرآن کریم کتاب زندگی و هدایت انسان و جامعه بشری به‌سوی سعادت و کمال نهایی است و استفاده از معانی و مضامین قرآنی موجب سلامت انسان و جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: حجاب و عفاف یک دستور دینی و از مسائل مهم و کلیدی جامعه ما و زمینه ساز سعادت جامعه است.

وی با اشاره به اینکه حجاب و عفاف امری مهم است و با بسیاری از مسائل پیوند خورده و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شده است، افزود: این موضوع از آن جهت که خطابش با زنان است، به نیمی از جمعیت جامعه مربوط است و از آن جهت که در تنظیم روابط زن و مرد نقش دارد، به همه افراد جامعه مربوط می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیجار عنوان کرد: حجاب از آثار، برکات و نقش آفرینی های خاصی برخوردار است و اگر حقیقت این حکم برای انسان‌ها روشن و آشکار شود بعید است که فطرت‌های سالم و خداخواه تسلیم آن نشوند و آن را اطاعت نکند.

وی حجاب و پوشش را مقوله‌ای برای نگهداری از چیزهای باارزش وجود انسان معرفی کرد و افزود: حفظ و رعایت حجاب و پوشش اسلامی در جامعه، محافظت از ارزش‌ها و کمالات والای انسانی زنان و مردان مسلمان است.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا با بیان اینکه در دین مبین اسلام و قرآن کریم بر حفظ حجاب و عفاف بین زنان و مردان تأکید فراوانی شده است، اعلام کرد: قرآن کریم کتاب زندگی و هدایت انسان و جامعه بشری به سوی سعادت و کمال نهایی است و استفاده از معانی و مضامین قرآنی موجب سلامت انسان و جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه خداوند ارزش‌ها و وجود گرانبهایی در اختیار انسان قرار داده است، اعلام کرد: در واقع با حفظ حجاب و پوشش اسلامی اجازه نمی‌دهیم دیگران در این ارزش وجودی انسان تصرف کنند و با حفظ حجاب، انسان از ارزش درونی خود مواظبت می‌کند.

captcha