اوقاف، رقیب مؤسسات قرآنی نیست
کد خبر: 3660990
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

اوقاف، رقیب مؤسسات قرآنی نیست

گروه فعالیت‌های قرآنی: رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: اوقاف خود را رقیب مؤسسات قرآنی نمی‌داند، بلکه به‌دنبال توسعه همکاری‌ها و افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، مرتضی کوچکی، رییس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان صبح امروز، در دیدار با مسئولین جامعة‌القرآن استان ضمن تقدیر از فعالیت‌های قرآنی شعبات این مؤسسه، گفت: اوقاف خود را رقیب مؤسسات قرآنی نمی‌داند، بلکه به‌دنبال توسعه همکاری‌ها و افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های قرآنی است.
وی ادامه داد: تبلیغ برای گسترش وقف و خیراندیشی در جامعه و معطوف داشتن نگاه جامعه به نوع‌دوستی، یکی از مهمترین اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه است و مدیریت و راهبری موقوفات ایجاد شده از گذر این خدمات، به خود مردم و موسسات مورد اعتماد از جمله همین جامعة القرآن واگذار می‌شود.
رییس اداره امور قرآنی اوقاف استان بیان کرد: مدیریت اوقاف به دنبال تصاحب فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی و تصدی‌گری نیست و جای این نگاه را نظارت و مدیریت مجموعه گرفته است؛ با همین دیدگاه موقوفات با نظارت اوقاف در تمامی زمینه‌ها و نیات گوناگون واقفین از جمله نیات قرآنی به داوطلبین خدمتگزاری و موسسات خیریه و قرآنی واگذار می‌شود.
علیرضا سربیشه‌ای، مدیر جامعة القرآن شعبه سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با تشکر از حسن اعتماد و توجه اوقاف به فعالیت‌های قرآنی، آمادگی مجموعه شعبات جامعه القرآن استان را در همکاری با اوقاف در زمینه ایجاد موقوفات قرآنی، احیا و اجرای نیت اعلام کرد.
وی افزود: در حال حاضر دو مورد از موقوفات قرآنی شهرستان زاهدان بصورت مدارس قرآنی در اختیار مدیریت جامعة القرآن استان قرار دارد و همکاری با مجموعه مدیریتی اوقاف استان در زمینه‌های دیگر از جمله برگزاری مسابقات قرآنی، آزمون‌های قرآنی و همچنین تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم نیز در جریان است.
در این دیدار توافقات دیگر همچون گسترش فعالیت در سایر نقاط استان در زمینه توسعه موقوفات قرانی و اجرای برنامه‌های قرآنی با همکاری مشترک ، بررسی و تبادل نظر شد.
captcha