افزایش خدمات برخط به ایثارگران لازمه اصلاح نظام اداری است
کد خبر: 3661069
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

افزایش خدمات برخط به ایثارگران لازمه اصلاح نظام اداری است

گروه جهاد و حماسه: معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران افزایش خدمات برخط به ایثارگران را لازمه اصلاح نظام اداری دانست و افزود: در سال جاری 468 هزار نفر از خدمات الکترونیکی بنیاد در زمینه‌های مختلف استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، سیدمنصور میرمرادی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه فناوری اطلاعات بنیاد در راستای بهبود ارائه خدمات به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: در دولت یازدهم بستر فناوری اطلاعات در بنیاد رشدی چندین برابری داشته است و زیرساخت‌های الکترونیکی به شکل جدی تقویت شده‌اند، به گونه‌ای که می‌توان بخش عمده‌ای از خدمات را به‌ صورت الکترونیکی ارائه داد.
وی با تأکید بر لزوم افزایش خدمات برخط به ایثارگران گفت: افزایش این خدمات لازمه اصلاح نظام اداری است و در همین راستا با ایجاد بسترهای لازم، در سال جاری 468 هزار نفر از خدمات الکترونیکی بنیاد در زمینه‌های مختلف استفاده کرده‌اند.
معاون توسعه مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره انواع خدمات الکترونیکی برخط ارائه شده از سوی بنیاد گفت: در حال حاضر خدماتی چون صدور کارت ایثارگری، درخواست وام بانکی مسکن، ارائه فیش حقوقی، ثبت متقاضیان اشتغال، نمایش جزئیات تعیین درصد کمیسیون پزشکی، پیگیری درخواست‌ها از طریق سامانه، ثبت شکایات، ثبت و پیگیری مشکلات و نظرسنجی، ثبت اطلاعات پزشکی پایش سلامت و بیمه عمر و حوادث به عنوان خدمات برخط بنیاد قابل ارائه هستند.
میرمرادی با اشاره به آمار خدمات ارائه شده گفت: در زمینه دریافت خدمات وام بانکی در سال جاری بیش از 250 هزار نفر از ایثارگران تمام مراحل ثبت‌نام و معرفی وام را از طریق خدمات الکترونیکی انجام داده‌اند. از سایر خدمات الکترونیکی ارائه‌شده می‌توان به ثبت 33 هزار درخواست اشتغال، معرفی 83 هزار نفر جهت دریافت وام ازدواج، صدور 10 هزار و 680 کارت شناسایی ایثارگری، استعلام بیش از 83 هزار وام ازدواج و ارائه سایر خدمات به بیش از 37 هزار نفر از ایثارگران از طریق دفاتر پیشخوان اشاره کرد.
میرمرادی حوزه درمان و سلامت ایثارگران را یکی از بخش‌هایی دانست که الکترونیکی شدن خدمات در آن می‌تواند زمینه‌ساز تحولات بیشتر شود و افزود: در چند ماه اخیر تمام فرایندهای مربوط به پایش سلامت بیش از 6 هزار و 600 نفر از ایثارگران از طریق پزشک مربوطه در سامانه الکترونیکی ثبت شده است که باعث تسهیل درمان این عزیزان توسط پزشکان خواهد شد و با استمرار این برنامه افراد بیشتری تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
captcha